کوسه‌ ها با نوع خاصی از شنا کردن جفت‌ یابی می‌کنند

به گزارش سیناپرس اردبیل،اکنون محققان به این نتیجه رسیده اند که این حیوانات معمولاً منفرد با گرد هم آمدن و چرخش در اطراف یکدیگر جفت پیدا می کنند و حلقه هایی زیر آب تشکیل می دهند. در طول 40 سال گذشته، چنین رفتار چرخشی گاهی اوقات در سواحل اقیانوس اطلس شمالی کانادا و ایالات متحده مشاهده شده است.

قبلاً هدف از این گردهمایی ها کاملاً درک نشده بود. برای یافتن پاسخ، دانشمندان گروه ایرلندی باسکینگ کوسه و انجمن بیولوژیکی دریایی انگلستان از دوربین‌های زیر آب و پهپادهای هوایی برای مطالعه چنبره‌های کوسه در سواحل کانتی کلرایرلند استفاده کردند.

از سال 2016 تا 2021، در مجموع 19 "گروه دایره ای" در 9 مکان در منطقه ثبت شد. تعداد کوسه ها در هر گروه از 6 تا 23 متغیر بود. در ابتدا مشاهده شد که حیوانات در حالی که درگیر بودند تغذیه نمی کردند. با این حال، تعدادی از یافته‌های دیگر نشان می‌دهد که کوسه‌ها به سرعت یکدیگر را بررسی می‌کنند، سپس جفت‌هایی را انتخاب می‌کنند.

هر گروه از تعداد تقریباً مساوی ماده و نر بالغ از نظر جنسی تشکیل شده بود. در بسیاری از موارد، ماده ها به طور موقت رنگ بدنی کم رنگ تر از حد معمول به خود گرفتند که با تمایل به جفت گیری در گونه های دیگر کوسه ها مرتبط است. اکنون امید است که یافته‌های دانشمندان به تقویت تلاش‌های حفاظت از کوسه در این منطقه کمک کند.
مقاله ای در مورد این تحقیق اخیرا در مجله بیولوژی ماهی منتشر شده است.

منبع: new atlas