استراحت فوری بین کار ضروری است

به گزارش سیناپرس؛ نتایج یک مطالعه جدید که از طریق مروری علمی بر 22 مطالعه منتشر شده قبلی انجام شده است، نشان می‌دهد که انجام استراحت‌های کوچک، به معنی توقف کار برای دوره‌های 10 دقیقه‌ای یا کمتر، می تواند به خوبی با کاهش خستگی و افزایش قدرت فرد همراه باشد.

امروزه نگرانی ها در مورد بار کاری سنگین و شیفت های طولانی که بسیاری از نیروی کار جهانی با آن مواجه هستند افزایش یافته است. 

در این خصوص، تعداد فزاینده‌ای از مطالعات علمی، جنبه‌های مختلف مدیریت و بازیابی انرژی کارکنان را بررسی کرده و اغلب بر بازیابی انرژی پس از پایان روز کاری متمرکز بوده اند. به گزارش سیناپرس، این در حالی است که اثرات بالقوه فرآیندهای بازیابی در طول روز کاری، نامشخص بوده است.

برای بهبود ادراک کلی از این موضوع، دانشمندانی از دانشگاه غربی تیمیوآرا واقع در رومانی، تحقیقی از نوع متاآنالیز را روی 22 مطالعه منتشر شده در 30 سال گذشته انجام داده اند که همه آن ها مزایای بالقوه وقفه های کوچک در وظایف محوله شغلی را بررسی کرده بودند.

به گزارش سیناپرس، انواع این وقفه ها و استراحت ها شامل موارد مختلفی نظیر استراحت های فیزیکی، انجام فعالیت های آرامش بخش و حتی فعالیت های جذاب تر مانند تماشای فیلم بودند.

تجزیه و تحلیل آماری این نتایج نشان داد که ارتباطی کلی بین این ریزشکست‌ها در فرایند کاری با سطوح بالاتر قدرت و خستگی کمتر در شرکت‌کنندگان وجود داشته است. 

به عبارت دیگر داشتن استراحت‌های کوچک می تواند به بهبود وضعیت فردی کمک کند. بر این اساس، وقفه‌های طولانی‌تر به عملکرد بهتر، به‌ویژه برای کارهای خلاقانه یا اداری مرتبط است.

به گزارش سیناپرس، این یافته‌ها که بر اهمیت وجود وقفه های کاری به منظور بهبود عملکرد و رفاه فردی تاکید دارند، در مجله دسترسی آزاد و بسیار معتبر PLOS ONE منتشر شده اند.

ترجمه: عباس روشن بین
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا