روسیه گاز فرانسه را قطع کرد

به گزارش سیناپرس، بحران انرژی اروپا در پی تحریم های ناشی از حمله نظامی روسیه به اوکراین، وارد فاز جدیدی شده است و این موضوع در آستانه فصول سرد سال، می تواند تبعاتی جدی در تامین انرژی قاره سبز داشته باشد.

ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام شد گازپروم عرضه گاز به مجموعه Engie را به دلیل عدم پرداخت برای ذخایر ماه جولای متوقف کرد. بر اساس فرمان رئیس جمهور روسیه، در صورت عدم پرداخت مبلغ کامل گاز طبق قرارداد، عرضه بیشتر گاز طبیعی به خریدار خارجی ممنوع است.

در این راستا  هلدینگ گاز روسیه روز سه ‌شنبه اعلام کرد گازپروم از فردا،  اول سپتامبر به دلیل عدم پرداخت مبالغ توافق شده برای تحویل گاز طبیعی در جولای، عرضه گاز به شرکت Engie فرانسه را متوقف می ‌کند.

گازپروم اکسپورت، بازوی صادراتی این هلدینگ روسی، اعلام کرد هنوز مبالغ مد نظر خود را به طور کامل برای گاز عرضه شده به Engie در ماه ژوئیه بر اساس قرارداد های موجود دریافت نکرده است. طبق این قرارداد در صورت عدم پرداخت کامل گاز در مدت پرداخت، خط انتقال گاز متوقف می شود.
.به گزارش سیناپرس، شرکت گازپروم امروز طی بیانیه ای اعلام کرد: گازپروم اکسپورت به شرکت فرانسوی Engie اطلاع داد که عرضه گاز از اول سپتامبر ۲۰۲۲ تا دریافت وجوه برای گاز عرضه شده به طور کامل متوقف خواهد شد.

در خاتمه گفتنی است بر اساس تحریم های غرب علیه روسیه، پرداخت وجوه دلاری و یورویی به روسیه با محدودیت هایی مواجه است که این مساله، تسویه حساب مبالغ قرارداد را دشوار می کند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا