بره ناقلا به فضا می رود

به گزارش سیناپرس، شخصیت کارتونی Shaun the Sheep  که در ایران با عنوان بره ناقلا شناخته می شود، قرار است در قالب پرتاب آتی فضا پیمای آرتمیس Artemis 1 به فضا فرستاده شود. این ماموریت، اولین پرواز از مجموعه پروازهای برنامه ریزی شده بدون سرنشین است که طی آن تعدادی عروسک و برخی گیاهان به فضا فرستاده می شوند.

امیلی جونز، مدیر برند Aardman و هماهنگ کننده سفر فضایی بره ناقلا به ماه در این رابطه می گوید: شاون به لطف درخشش و شهرت خود به عنوان یک ستاره سینما، موفق شد مخفیانه در این پرواز یک صندلی رزرو کند. در سال ۲۰۱۹، آردمن و آژانس فضایی اروپا برای جشن اکران فیلم Shaun The Sheep: Farmageddon با یکدیگر همکاری داشتند.

در این مدت، ما تجربه اجرای یک نمایش عروسک خیمه شب بازی در جاذبه صفر را داشتیم. آردمن از آن زمان با آژانس فضایی اروپا در تماس بوده و سال هاست که در برنامه ریزی برای حضور بره ناقلا در ماموریت آرتمیس ۱ بوده است.

لازم به توضیح است برخلاف اکثر پروازها به فضا، هیچ انسانی در این ماموریت شرکت نخواهد کرد. در عوض، بره ناقلا یکی از معدود اسباب ‌بازی‌ ها و شخصیت های کارتونی است که شانس فضانورد شدن را داشته و اولین گوسفند اروپایی خواهد بود که به ماه و اطراف آن پرواز می کند. شرایط فعلی، یک فرصت فوق العاده برای این شخصیت بسیار دوست داشتنی است که بخشی از اولین ماموریتی باشد که در نهایت منجر به بازگرداندن انسان به ماه خواهد شد. 

سازنده این شخصیت کارتونی به شوخی اعلام کرد: ماموریت بره ناقلا این است که به ماه سفر کرده ببینید آیا واقعا ماه از پنیر ساخته شده است یا خیر؟ امیدواریم شاون بتواند در سفر خود اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کرده و بچه های طرفدار خود را از نگرانی خارج کند.

گفتنی است رفتن به فضا سفر آسانی نبوده و در واقع نیاز به آموزش و آمادگی زیادی دارد. خوشبختانه، بره ناقلا قبلاً یک پرواز گرانش صفر را پشت سر گذاشته و دارای تجربه مناسبی برای سفرهای فضایی است. سازنده این شخصیت کارتونی همچنین به طرفداران بره ناقلا تاکید کرد که وی شخصا در این ماموریت خطرناک حضور داشته و قرار نیست یک گوسفند بدلکار به جای وی به فضا رود!

از شوخی که بگذریم، یکی دیگر از عوامل کلیدی که باید در نظر گرفت این است که آیا حضور بره ناقلا در فضا بی خطر است یا خیر. برای اطمینان از اینکه او برای حضور در این ماموریت مناسب است، آژانس فضایی اتحادیه اروپا همچنین باید اطمینان حاصل می کرد موادی که عروسک از آن ساخته شده است مناسب است.

خوشبختانه بررسی ها نشان می دهد مواد تشکیل دهنده این عروسک، مناسب بوده و خطری برای فضاپیما ایجاد نمی کند.

در خاتمه گفتنی است از آنجایی که پرتاب آرتمیس از یک موشک قابل استفاده مجدد استفاده کرده و قرار است به زمین برگردد، بره ناقلای دوست داشتنی ما قرار است پس از سیر و سیاحت فضایی خود، مجددا به زمین بازگشته و در سری جدید این مجموعه نقش آفرینی کند.

مترجم: نیروانا
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا