جنگ انرژی در غرب با تمرکز بر گاز روسیه

به گزارش سیناپرس، روسیه را می توان اصلی ترین تامین کننده گاز در اروپا دانست و طی ماه های گذشته و در پی تحریم های غرب علیه این کشور، شاهد بی ثباتی تامین گاز قاره سبز توسط روسیه هستیم و در شرایطی که غرب، روسیه را متهم به سو استفاده از این موضوع می کند، روسیه دیدگاهی متفاوت داشته و عوارض ناشی از عرضه گاز به اروپا را بخشی از جنگ  غرب علیه روسیه می داند.

فارغ از این موضوع که کدام یک از طرفین طی این ماجرا در حال کتمان واقعیت است، میزان صادرات گاز روسیه به اروپا به حدود ۲۰ درصد حد طبیعی خود کاهش یافته و این مساله در آستانه شروع فصول سرد سال، نگرانی های عمده ای در میان کشورهای اروپایی ایجاد کرده است.

در این شرایط دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه، روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI فرانسه گفت: مشکلات مربوط به ارسال گاز روسیه به اروپا را می توان به عنوان عنصر جنگی که در حال حاضر علیه روسیه به راه انداخته شده است، تلقی کرد. وی در ادامه توضیحاتش افزود: روسیه هرگز از عرضه گاز به اروپا خودداری نکرده است. 

مدودف در این گفتگوی خبری گفت: وضعیت بسیار پیچیده فعلی ارسال گاز روسیه به اروپا، در اصل بخشی از جنگی است که در حال حاضر علیه کشور ما به راه افتاده است. این سیاستمدار  ارشد روسیه خاطرنشان کرد: این یکی دیگر از جنبه های درگیری علیه روسیه محسوب می شود.

ما هرگز از عرضه گاز به اروپا خودداری نکرده ‌ایم. ما نورد استریم ۲ را ساختیم، به همه تعهدات خود عمل کردیم، اما به ما گفتند که به گاز ما نیازی ندارند.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، طرف های اروپایی می گویند ما نمی ‌توانیم به یورو و دلار پرداخت کنیم زیرا اکنون تحریم هایی علیه شما وضع کرده ایم. ما در آن زمان تصمیم گرفتیم که یک فرصت واحد برای ما وجود دارد، استفاده از روبل به عنوان وسیله پرداخت. به عبارت دیگر، اینها پیامدهای جنگ تحریمی است که توسط غرب آغاز شده است.

به گزارش سیناپرس، در این شرایط و در حالی که فصل سرما در پیش است، اروپا وارد بحران انرژی شده و تامین گاز قاره سبز در ابهام قرار گرفته و مشخص نیست در آینده صادرات گاز روسیه به اروپا چگونه خواهد بود.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا