خشک ‌کن‌ های دست آلوده به باکتری است

به گزارش سیناپرس، دالین لوئیس، پس از دیدن چندین مقاله آنلاین در مورد بهداشتی بودن خشک کن های برقی دست، تصمیم گرفت تحقیقات و آزمایش هایی در این رابطه انجام دهد.او می خواست خودش ببیند چقدر باکتری از خشک کن های دست بیرون می آید.

وی با استفاده از تجهیزاتی که از قبل در اختیار داشت، از چندین توالت عمومی در فروشگاه ها، پمپ بنزین ها و سالن های سینما بازدید کرده و هر بار ظروف ویژه کشت باکتری را زیر دست خشک کن های مختلف نگه می داشت.

دالین سپس این نمونه ها را با یک آزمایش کنترل مقایسه و شبیه سازی کرد که اگر کسی اجازه دهد دستانش در هوا خشک شود، چگونه خواهد بود. او ظروف آزمایش را به مدت سه روز در انکوباتور قرار داد تا باکتری ها رشد کنند.

دالین خاطرنشان می کند: علیرغم تحقیقات قبلی خود، او به طرز باورنکردنی از نتایج خود شگفت زده شده بود. آزمایش کنترل، رشد باکتری قابل توجهی را نشان نداد، اما هر یک از آزمایش های خشک کن دست تعداد قابل توجهی لکه های سفید را نشان داد که نشان دهنده سطح بالای باکتری است.

به گزارش سیناپرس، دالین طی بیانیه ‌ای در این رابطه می‌ گوید: می‌ دانستم که نتایج بد خواهند بود، اما به هیچ وجه انتظار سطحی که دیدم را نداشتم. من آزمایش‌ های مشابه زیادی برای بررسی رشد باکتری‌ها روی سطوح مختلف انجام داده‌ام،  تلفن ‌ها و پمپ‌ های بنزین احتمالاً از بدترین مورد ‌ها هستند، اما وضعیت خشک ‌کن دست خیلی بد بود!

تحقیقات دالین نشان می‌ دهد که خشک ‌کن‌ های دستی می‌ توانند دست ‌های تازه شسته شده را مجدداً با باکتری های مختلفی آلوده کرده و کل فرآیند شستشوی دست‌ها را بی‌ فایده سازند. 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا