این درختان در معرض انقراض هستند

به گزارش سیناپرس، بر اساس مطالعه ای که روز سه شنبه منتشر شد، حدود ۱۰۰ گونه درخت بومی، از جمله ۱۷ گونه بلوط، ۲۹ گونه زالزالک، درخت چوب قرمز، شاه بلوط آمریکایی، کاج پوست سفید در ۴۸ ایالت  این کشور در خطر انقراض هستند.

طی این مطالعه، محققان دریافتند: از ۸۸۱ گونه درخت مورد ارزیابی، بین ۱۱ تا ۱۶ درصد در معرض خطر انقراض قرار دارند.
این تحقیق که طی پنج سال توسط مرکز حفاظت از باغ‌ های گیاه‌ شناسی بین‌المللی و NatureServe انجام شد، نشان داد که بیشتر ارزیابی‌ های قدیمی و استانداردهای پیشین، منسوخ شده ‌اند و بسیاری از گونه‌ های درختی هرگز مورد مطالعه قرار نگرفته ‌اند.

مورفی وست وود، نویسنده اصلی این مطالعه و معاون علمی مرکز حفاظت از درختکاری مورتون، در این رابطه گفت:دامنه بحران در حال حاضر واقعاً بسیار زیاد است. ما در حال از دست دادن گونه هایی هستیم حتی شناسایی و توصیف نشده اند.

وست وود در این رابطه گفت که این حوزه، بخش بزرگی از محیط زیست است که مورد مطالعه قرار نگرفته است.
به باور محققان، درختان شالوده ‌ای را تشکیل می ‌دهند که بیشتر اکوسیستم‌ های زمینی و تنوع زیستی جهان به آن وابسته است. آنها غذا و زیستگاه گونه‌ های گیاهی، جانوری و قارچی بی ‌شماری را فراهم می‌ کنند.

به گزارش سیناپرس، درختان کربن را تصفیه، چرخه های هیدرولوژیکی را تنظیم می کنند، آلاینده ها را از هوا پاک می کنند و از سلامت روحی و جسمی مردم حمایت می کنند. درختان همچنین چوب، غذا، فیبر و دارو را برای انسان فراهم می کنند و ارزش فرهنگی و معنوی زیادی دارند.

پژوهشگران طی این مطالعه به تغییرات آب و هوایی به عنوان دلیل اصلی افزایش درختان در معرض خطر اشاره کرده و می گویند درختان تحت فشار خشکسالی، آتش سوزی، آلودگی، سیل یا سایر شرایط دشوار، طعمه های مناسبی برای حشرات یا قارچ های مهاجم هستند.

به گزارش سیناپرس، استفانی آدامز، مسوول مراقبت بهداشتی گیاهان در بخش درختکاری مرکز مطالعاتی مورتون در این رابطه گفت: درختانی هستند که صدها سال در مکان ‌هایی زندگی کرده و امروزه شاهد هستیم که به طور ناگهانی می ‌میرند.
در این میان باغ های گیاه شناسی و درختکاری نقش مهمی در حفاظت از گونه های درختی در معرض خطر ایفا خواهند کرد. متاسفانه در این شرایط  محققان می گویند حداقل ۱۷ گونه در معرض تهدید در هیچ محیط گیاه شناسی حفاظت نشده اند.
در این مطالعه آمده است: رشد درختان زنده در مجموعه‌های گیاه شناسی، در غیاب بانکداری بذر به عنوان یک بیمه نامه در برابر انقراض و یک ابزار حفاظتی بسیار مهم است.