کاهش معاملات دلاری در کشورهای آسیای میانه و اوراسیا

به گزارش سیناپرس، الکساندر پانکین معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با رسانه های خبری گفت: استفاده از دلار در تسویه حساب های متقابل کشورهای اوراسیا به ۲۱ درصد از کل حجم معاملات کاهش یافته است، در حالی که پرداخت ها با ارزهای ملی در این حوزه جغرافیایی، به حدود ۷۵ درصد رسیده است.

به گفته این مقام ارشد دولت روسیه، افزایش سهم ارزهای ملی در تسویه حساب‌های متقابل از بدو تأسیس در دستور کار کشورهای اوراسیا بوده است. در این مدت پرداخت‌ها به ارزهای ملی بین کشورهای اتحادیه به حدود ۷۵ درصد از حجم کل مبادلات رسیده است و استفاده از دلار به عنوان ارز واسطه، به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سیناپرس، وی در ادامه توضیحات خود افزود: اتفاقات ماه های اخیر نشان دهنده بی اعتمادی شدید کشورهای منطقه به دلار است. واشنگتن عملا به دنبال انحصار حوزه پرداخت های بین المللی است و همه اینها ما را بر آن داشت تا کار بر روی ایجاد مکانیسم های جایگزین و قابل اعتماد را تشدید کنیم. وی در خاتمه توضیحات خود افزود: در این راستا زیر ساخت‌ های مالی لازم در اوراسیا در حال شکل‌ گیری است تا رویه استفاده از ارزهای ملی توسط فعالان تجاری را گسترش دهد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا