گاز روسیه از طریق اوکراین و گازپروم به اروپا می رود

به گزارش سیناپرس، یکی از نمایندگان گازپروم روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: گازپروم از طریق اوکراین، حجم 42.1 میلیون متر مکعب در روز گاز اروپا را از طریق ایستگاه پمپاژ گاز Sudzha تامین می کند و افزود که درخواست پمپاژ از طریق سوخرانوفکا توسط طرف اوکراینی رد شده است.

وی گفت: گازپروم گاز روسیه را برای ترانزیت از طریق خاک اوکراین در حجم تایید شده توسط طرف اوکراینی از طریق ایستگاه پمپاژ گاز Sudzha 42.1 میلیون متر مکعبی تامین می کند. درخواست ایستگاه پمپاژ گاز سوخرانوفکا توسط اوکراین رد شده است.

گزارش‌های قبلی با اشاره به داده‌های منتشر شده در وب‌سایت اپراتور سیستم انتقال گاز اوکراین  GTSOU اعلام کردند که ترانزیت گاز طبیعی روسیه از طریق اوکراین ممکن است در 23 جولای حدود 42.1 میلیون متر مکعب باشد.

در ۱۰ مه، اپراتور سیستم انتقال گاز اوکراین گفت که ترانزیت گاز به اروپا از طریق ایستگاه سوخرانوفکا را از 11 مه به دلیل فورس ماژور متوقف خواهد کرد زیرا گفته می شود که این شرکت نمی تواند ایستگاه کمپرسور گاز نووپسکوف در منطقه لوگانسک را کنترل کند. در نتیجه، نامزدهای حمل و نقل رد خواهد شد و گاز پذیرفته نمی شود.

به گزارش سیناپرس، با این حال، هلدینگ گاز روسیه هیچ دلیلی برای تعلیق پمپاژ به شکل قبلی ندید و اشاره کرد که هیچ تاییدی از شرایط فورس ماژور دریافت نکرده است. این شرکت اضافه کرد که انتقال تمام حجم های ترانزیت به نقطه اتصال دیگر، ایستگاه توزیع گاز Sudzha در منطقه کورسک روسیه، از نظر فناوری غیرممکن است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا