انعقاد قرارداد همکاری شهرداری‌ها و شرکت‌‌های فعال نانو در دومین نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری

در «دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری»٬ بین شهرداری‌های مناطق مختلف استان تهران و برخی مجریان طرح‌های شهرداری‌ها با ستاد نانو و برخی از شرکت‌های نانویی، در راستای بهره‌مندی از فناوری نانو در پروژه‌های شهری٬ تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا شد.ستاد توسعه فناوری نانو به همراه پنج شرکت نانویی با هدف معرفی محصولات و فناوری نانو در حوزه مدیریت و ساخت‌و‌ساز شهری در «دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری» حضور پیدا کرد.

اﻣﺮوزه ﻓﻨﺎوری ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻜﻲ از ﻣﻬـﻢ‌ﺗـﺮﻳﻦ ﻋﻮاﻣـﻞ ﺗﻮﺳـﻌﻪ اﻗﺘـﺼﺎدی و ﺻـﻨﻌﺘﻲ ﻛـﺸﻮرﻫﺎ ﻣﻄـﺮح است. اﻳﺠـﺎد ﻓـﻦ ﺑـﺎزار ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﻣﺮﻛـﺰ و ﻣﺮﺟـﻊ ﻣﺒـﺎدﻻت ﻓﻨـﺎوری ﻳﻜـﻲ از ﺳﺎزوﻛﺎرﻫﺎی ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ و ﻧﻮﭘﺎ ﺟﻬﺖ اﻧﺘﻘﺎل و ﻣﺒﺎدﻟﻪ ﻓﻨﺎوری در ﺳﻄﻮح ﻣﺤﻠﻲ، ﻣﻠﻲ، ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ای و ﺑﻴﻦ‌اﻟﻤﻠﻠﻲ ﻣﺤـﺴﻮب ﻣـﻲ‌ﺷـﻮد.
 
«دومین فن‌بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری» به همت شهرداری تهران و با هدف طراحی ﺑـﺎزاری ﻧﻈﺎمﻣﻨﺪ جهت ﻣﻌﺎﻣﻼت ﻓﻨﺎوری، ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺨﺼـﺼﻲ و ﻓﻨﻲ ﻧﻈﻴـﺮ ﻣـﺸﺎوره ﻓﻨـﺎوری، ﺧـﺪﻣﺎت اﻃﻼﻋـﺎت، ﻣﻄﺎﻟﻌـﺎت اﻣﻜـﺎن‌ﺳـﻨﺠﻲ از ﻓﻨﺎوریﻫﺎ و ﻣﺤﺼﻮﻻت ۱۷، تا ۱۹ مردادماه٬ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد.

شرکت‌ها و فناوران فعال فناوری نانو در حوزه شهری با هدف معرفی، توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات خود، در دومین نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری حضور یافتند.

شرکت‌های حاضر و فناوری‌های عرضه شده در این نمایشگاه عبارتند از:
۱. شرکت پیشگامان فناوری آسیا؛ با محصول نانورنگ ترافیکی(تک جزئی و دوجزئی). نانو‌رنگ‌های ترافیکی تک جزئی محصولات پایه حلال بوده و شامل خواصی چون ماندگاری بالا، مقاوم در برابر کثیفی، مقاوم در مناطق گرمسیری، سریع خشک و فرودگاهی است. نانو‌رنگ‌های ترافیکی دو جزئی بدون حلال بوده و برای خط‌کشی خطوط و علائم ترافیکی و خطوط عابر پیاده استفاده می‌شود. این محصولات دارای مقاومت بالا در برابر آفتاب و همچنین ماندگاری و عمر بالا در سطح معابراند.

۲. شرکت رنگ ترک تزیینی آسیا؛ محصول رنگ ترک پورقاضیان، رنگ‌های ترکزا با کیفیتی فوق‌العاده بالا در دو سیستم هوا خشک و کوره‌ای طراحی شده و با سطحی با حداقل دو فام، نمایی سنگی یا چرمینه را به نمایش می‌گذارد. امکان اجرای دو فام مختلف بر روی سطح به‌طور همزمان به دکوراتورها توانایی ایجاد هارمونی و هماهنگی بیشتر را می‌دهد. رنگ ترک محصولی حاصل از تلفیق علم و تجربه است که در عین سهولت مصرف و عدم نیاز به تجربه بالا در آشنایی با رنگ، با انواع ابزارهای رنگ‌کاری و در فام‌های نامحدود می‌تواند با توجه به سرعت خشکایی بالا، سطحی زیبا و آراسته همراه با دوام و تنوع بالا را به ارمغان آورد. این محصول قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح، چه از نظر جنس و شکل، را با در نظرگیری ملاحظات آماده‌سازی سطح داراست.

۳. شرکت نانو پیشتاز فارس؛ محصول: کاشی و سرامیک آنتی باکتریال، این محصول دارای خاصیت ضد‌عفونی‌کنندگی قوی و عمر دائمی است. نظافت و شستشوی آسان با استفاده از آب و بدون نیاز به هر‌گونه ماده شوینده شیمیایی و حساسیت‌زا از ویژگی‌های این محصول است. استفاده از کاشی آنتی باکتریال نانو گزینه مناسبی برای محیط‌های پر رفت‌و‌آمد و آلوده است همچنین کاهش هزینه‌های مربوط به تمیز نگه داشتن و ضد‌عفونی کردن محیط از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

۴. دنیای پروفیل پی‌وی‌سی غرب (کایکو)؛ محصول: پروفیل‌های پی‌وی‌سی، این پروفیل‌ها ویژگی‌های خوبی نظیر استحکام مناسب، مقاومت به ضربه ومقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد و نسبت به پروفیل‌های غیرنانویی خود به دلیل کاهش ماده اولیه از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

۵. نانو فن؛ محصول: رنگ عایق حرارتی ایزولا، این محصول بر پایه رزین‌های پایه آب و حلال است که حاوی پیگمنت‌های خنثی و نانو‌افزودنی است و بدین سبب در مصارف صنعتی و ساختمانی قابل استفاده است.

علاوه بر فناوری‌ها و محصولات ذکر شده، گزارش‌ها و کتابچه‌های صنعتی ستاد توسعه فناوری نانو نیز جهت آشنایی بیشتر صنعت‌گران، فعالان و مدیران شهری از سوی ستاد نانو در این نمایشگاه بین صنعت‌گران و مخاطبین نمایشگاه توزیع شد.

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،از نکات حائز اهمیت دیگر این نمایشگاه، می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری فی مابین شهرداری‌های مناطق مختلف استان تهران و برخی مجریان طرح‌های شهرداری‌ها با ستاد توسعه فناوری نانو و برخی از شرکت‌های نانویی در راستای بهره‌مندی از فناوری نانو در پروژه‌های شهری اشاره داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا