اما و اگرهای کلاس های آنلاین در تعطیلات تابستانی

به گزارش سیناپرس، مطالعات نتایج متفاوتی را در مورد رابطه بین کلاس های آنلاین و علائم سلامت روان نشان دادند. برخی از مطالعات انجام شده بیش از ۹ ماه پس از همه گیری جهانی بیماری کرونا نشان داد که سلامت روان دانش آموزان در کلاس های آنلاین بدتر شده است، در حالی که مطالعه دیگری که طی ۶ ماه انجام شد نتیجه معکوس را گزارش کرد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که اجرا و برگزاری کلاس های آنلاین در طول تعطیلی مدارس مرتبط با و در راستای همه گیری کرونا در ژاپن ممکن است به محافظت از سلامت روان نوجوانان کمک کرده باشد.

برای این مطالعه، محققان نظرسنجی هایی را در ۲۱ دبیرستان و مدرسه راهنمایی در ژاپن انجام دادند. در مجموع ۵ هزار دانش آموز با شرکت در کلاس های آنلاین تابستانی موافقت کردند و برگزاری کلاس های آنلاین توسط ۷۸.۲ درصد از معلمان کلاس مثبت گزارش شد.

به گفته محققان اجرای کلاس‌ های آنلاین با میزان کمتری از علائم و مشکلات عاطفی و اعتیاد به گوشی‌ های هوشمند مرتبط بود، اما به تجربه روان‌ پریشی بیشتر و علائم روانی در دانش آموزان مرتبط نبود.

کیوتو کاسایی (Kiyoto Kasai) محقق ارشد این مطالعات از دانشگاه توکیو، می‌ گوید: سیاست ‌گذاران و مدیران مدارس می‌ توانند به دلیل تأثیر محافظتی بالقوه بر سلامت روان، کلاس ‌های آنلاین را در زمان تعطیلی مدارس ملی اجرا کنند.

او می افزاید: تحقیقات بیشتری برای بررسی اینکه آیا اثر محافظتی ناشی از کلاس های تابستانی به دوره همه‌ گیری کرونا یا سطوح مختلف تعطیلی مدارس بستگی دارد، مورد نیاز است. او می افزاید، در ضمن در این مطالعات شناسایی واسطه‌ها در رابطه دانش آموزان و مدارس مهم است.

به گزارش سیناپرس، برگزاری کلاس ‌های آنلاین در طول تعطیلی مدارس ممکن است یک اثر محافظتی بالقوه روی علائم سلامت روان نوجوانان به‌ ویژه علائم عاطفی و وابستگی ها مخصوصا پس از بازگشایی مدارس در طول همه ‌گیری کرونا داشته باشد.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Psychiatry and Clinical Neurosciences (PCN) منتشر شده است.

مترجم: مهنوش فلاحی پناه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا