ورزش های گروهی مشکلات روانی کودکان را کم می کند

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید محققان نشان می دهد ورزش های گروهی باعث بهبود شرایط روانی کودکان شده و در نقطه مقابل، نوجوانانی که فقط ورزش ‌های انفرادی  مانند تنیس، گلف یا ژیمناستیک انجام می ‌دهند، نسبت به بچه ‌هایی که اصلاً ورزش نمی‌ کنند، بیشتر در معرض خطر مشکلات روانی هستند. این یافته ها از یک مطالعه بزرگ بر روی بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ کودک بین ۹ تا ۱۳ سال بدست آمده است.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که شرکت در ورزش های سازمان یافته در دوران کودکی ممکن است به محافظت در برابر مشکلات سلامت روان کمک کند. 
دکتر مت هافمن از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و همکارانش برای یافتن پاسخ هایی برای موضوع، داده های مربوط به عادات ورزشی و سلامت روانیگروهی از کودکان و نوجوانان را تجزیه و تحلیل کردند. طی این مطالعه، والدین و سرپرستان با تکمیل چک لیست رفتار کودک، جنبه های مختلف سلامت روانی کودکان را گزارش کردند.

تیم تحقیقاتی در وهله نخست به دنبال هر گونه ارتباط بین داده‌ های سلامت روان و عادات ورزشی جوانان بوده و در عین حال سایر عواملی که ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارند، مانند درآمد خانوار و فعالیت بدنی کلی را نیز در نظر گرفتند.

مطابق با انتظارات محققان، تجزیه و تحلیل نشان داد که کودکانی که در ورزش های گروهی شرکت می کنند کمتر احتمال دارد علائم اضطراب، افسردگی، گوشه گیری، مشکلات اجتماعی یا مشکلات توجه داشته باشند.

به گزارش سیناپرس، تیم تحقیقاتی همچنین انتظار داشتند که ورزش های انفرادی به میزان کمتری نسبت به ورزش های گروهی، با مشکلات سلامت روانی کمتری ارتباط داشته باشند. نتایج این مطالعات در کمال شگفتی نشان داد کودکانی که فقط ورزش‌های انفرادی انجام می‌دهند، نسبت به کسانی که اصلاً ورزش نمی ‌کنند، مشکلات روانی بیشتری دارند.

یکی از یافته های جالب پژوهش فوق این بود که مشخص شد دخترانی که ورزش می کنند کمتر قانون شکن هستند. به طور کلی، این یافته ‌ها به شواهد رو به رشدی اضافه می ‌کنند که نشان می‌ دهد انجام ورزش‌ های گروهی به طور مثبت با سلامت روان کودکان و نوجوانان مرتبط است.
شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی  PLOS One منتشر شد

مترجم: مریم عالمی
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا