با استفاده از این قطره چشم نیازی به عینک طبی ندارید

به گزارش سیناپرس، بسیاری از افراد در میان سالی و کهنسالی دچار مشکلی به نام پیرچشمی می شوند که مطالعه و خواندن متون را برایشان دشوار می کند. برای شخصی که بینایی طبیعی دارد ، پرتوهای نور از یک جسم ابتدا به قرنیه برخورد می کند.

 این لایه شفاف چشم، پرتوهای را خم می کند تا همه آنها را وارد مردمک کنند. اگر پرتوهای نوری از شدت بالایی برخوردار باشند ، دانش مردمک توسط عنبیه محدود می شود تا از سفید شدن سلولهای چشم جلوگیری شود. در مقابل ، اگر شدت نور کم باشد ، مردمک برای اجازه دادن به پرتوهای بیشتر برای دید بهتر شیء در تاریک ، گشاد می شود. سپس پرتوی نور در مرکز شبکیه متمرکز شده و تصویری را تشکیل می دهد که برای تفسیر به مغز منتقل می شود.

برای دیدن اشیاء نزدیک ، چشم سه قدم اصلی را برای تمرکز این اشیاء بر روی شبکیه انجام می دهد: چشم به سمت جهت جسم نگاه می کند ، عدسی چشم شکل می گیرند و مردمک تنظیم می شود. با این حال ، افرادی که مبتلا به پیرچشمی هستند ، وقتی به اشیاء نزدیک نگاه می کنند دچار مشکل می شوند زیرا عدسی چشم آنها قادر به تغییر شکل نیست و نمی تواند نور را برای تمرکز روی این شبکیه به طریق مناسب وجود آورد. این مساله  باعث می شود بینایی آن ها مبهم شود.
به گزارش سیناپرس، پیرچشمی از نظر فنی یک نقص چشم در افراد ۴۰ ساله و بالاتر است. این امر با عدم توانایی لنز چشم در تغییر شکل آن مشخص می شود. میلیون ها نفر در سراسر جهان به این اختلال دچار هستند. خوشبختانه به نظر می رسد راهی آسان و ایمن برای اصلاح این نقص چشم ارائه شده است.

تا امروز استفاده از عینک و یا جراحی چشم ، تنها روش درمانی موجود برای مقابله با پیرچشمی بود. به تازگی محققین نوعی قطره چشمی ابداع کرده اند که پیرچشمی را کنترل می کند.به گزارش سیناپرس، در ابتدا ، اپتومتریست ها نسبت به استفاده از این روش شک و تردید داشتند ، با این حال ، پس از اینکه اخیراً درک کردند که این قطره چشم چگونه کار می کند ، دریافتند که گزینه بهتری است.

در این قطره از ماده  Vuity استفاده شد  که برای اولین بار در اواخر دهه ۱۸۰۰ کشف شد. از این ماده  برای درمان مشکلات چشم مانند فشار خون بالا و گلوکوما استفاده می شود. این قطره برای ایجاد ناتوانی در لنز برای تغییر شکل و تحریک مردمک برای کوچکتر شدن و دریافت کاهش پرتوهای نور از اشیاء نزدیک کار می کند.

به گزارش سیناپرس،  این عمل اجازه می دهد تا پرتوهای بهتر روی شبکیه متمرکز شوند بنابراین ، فاصله وسیع تری از مسافت ها را ایجاد می کنند که اشیاء در آن مورد توجه قرار می گیرند و امکان دید واضح تری از هر دو اشیاء نزدیک و دور را فراهم می کنند.

با استفاده از قطره چشم Vuity ، افرادی که دارای پیرچشمی هستند ، می توانند به راحتی و به طور مؤثرتر درمان شوند. استفاده از این قطره باعث صرفه جویی در وقت پزشک و بیمار ، کاهش هزینه ها و کم خطرات ناشی از جراحی چشم می شود.

این کشف به بسیاری از افراد سالخورده که این نقص چشم را دارند ، امید می دهد ، زیرا راهی ارزان تر ، آسان تر و ایمن تر برای معالجه با پرستبیوپیا را نشان می دهد. در دسترس بودن Vuity یک امید شدید برای افزایش قدرت بینایی افرادی است که سن جوانی را پشت سر گذاشته اند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: gilmorehealth
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا