آیا شکر مواد مفید قهوه را از بین می برد؟

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید پژوهشگران نشان داد نوشیدن چند فنجان قهوه در روز  حتی اگر  با شکر  مخلوط شده باشد، با کاهش خطر مرگ مرتبط است.

بر اساس یافته‌ های این مطالعه که توسط گروه بیوبانک بریتانیا انجام شد، افرادی که هر روز مقدار متوسط قهوه می‌ نوشیدند، چه ساده یا شیرین شده با حدود یک قاشق چای ‌خوری شکر، در مقایسه با افرادی که قهوه نمی ‌نوشیدند، حدود ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از مشکلات سلامتی در طول یک دوره ۷ ساله بودند.  گفتنی است این نتایج برای افرادی که از شیرین کننده های مصنوعی در قهوه خود استفاده می کردند، کمتر بود.

در این مطالعه، محققان سطوح متوسط نوشیدن قهوه را نوشیدن یک و نیم تا سه و نیم فنجان در روز تعریف کردند. آنها دریافتند که نوشیدن سطوح متوسط قهوه به طور منظم با کاهش خطر مرگ بر اثر سرطان و مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط است. باید توجه داشت خطر کمتر مرگ مرتبط با سطوح متوسط نوشیدن قهوه صرف نظر از اینکه قهوه بدون کافئین، قهوه فوری یا قهوه آسیاب شده مصرف کرده ‌اید، صادق است.

گفتنی است مطالعات مشاهده‌ ای قبلی یک رابطه U شکل بین مصرف قهوه و مرگ و میر ناشی از همه علل را نشان داده ‌اند، بر این اساس افرادی که روزانه مقادیری متوسط قهوه می‌نوشند، کمترین خطر را دارند و بیشترین فواید بالقوه را به دست می ‌آورند.

به گزارش سیناپرس، این پژوهش با رویکردی جدید به اثرات سلامتی این نوشیدنی محبوب پرداخته و بر این موضوع تمرکز دارد که آیا افزودن شکر واقعی یا مصنوعی با فواید بالقوه قهوه برای سلامتی مقابله می کند. این مطالعه شرایط سلامتی و نوع تغذیه ۱۷۱ هزار و ۶۱۶ شرکت ‌کننده در بانک زیستی بریتانیا را با میانگین سنی 55.6 سال دنبال کرد که در زمان شروع مطالعه، بیماری قلبی عروقی یا سرطان نداشتند.

از شرکت‌ کنندگان دعوت شد تا یک پرسش‌نامه یادآوری رژیم غذایی ۲۴ ساعته را در پنج نوبت طی یک سال از آوریل ۲۰۰۹ تا ژوئن ۲۰۱۲ تکمیل کنند که شامل سؤالاتی در مورد دفعات نوشیدن قهوه و تعداد قاشق چای ‌خوری شکرموجود در آن  بود. 
به گزارش سیناپرس، به طور کلی، محققان دریافتند افرادی که هر مقدار قهوه بدون شیرینی می نوشند نسبت به افرادی که قهوه ننوشیده اند کمتر در معرض خطر مرگ ناگهانی در طول دوره پیگیری بودند. افرادی که روزانه 1.5 تا 3.5 فنجان قهوه، بدون شیرینی یا شیرین شده با شکر مصرف می کردند، ۲۹ تا ۳۱ درصد کمتر از افرادی که قهوه نمی نوشیدند، در معرض خطر مرگ بودند.

همچنین زمانی که محققان فقط بر مرگ های ناشی از سرطان یا مرگ های قلبی عروقی تمرکز کردند، این آمارها مشابه بودند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: medpagetoday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا