روسیه و آمریکا بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان هستند

به گزارش سیناپرس، بسیاری از مردم جهان تصور می کنند نفت اصلی و بیشترین حجم نفت جهان در خاور میانه تولبید می شود. در حالی که واقعیت های اماری نشان دهنده تفاوت قابل توجه تولید نفت امریکا و روسیه در سال جاری است.

این آمار از آن جهت قابل تامل است که کشور روسیه به دلیل تهاجم نظامی علیه اوکراین، تحت تحریم های شدید غرب قرار گرفته و این موضوع به طور خاص حوزه نفت و انرژی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

سرویس آمار دولتی روستات روز چهارشنبه گزارش داد، روسیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ از نظر میزان تولید نفت پس از ایالات متحده در رده دوم  جهانی قرار گرفته است.
بر این اساس اعلام شد روسیه در ژانویه سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۰ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه نفت در روز نفت تولید کرده در حالی که تولید نفت ایالات متحده ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در روز بود .

به گزارش سیناپرس، این آمارها نشان می دهد  در فوریه، تولید روسیه به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز در مقابل ۱۱ میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه در روز در ایالات متحده کاهش یافت.به گزارش سیناپرس، روسیه در ماه مارس تولید نفت خود را به ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار  بشکه در روز افزایش داد، در حالی که ایالات متحده نیز تولید نفت خود را به  ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز رساند.

در این شرایط، عربستان سعودی در ژانویه ۲۰۲۲، ۱۰ میلیون و ۱۴۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده، در فوریه  این آمار به ۱۰۰ میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه رسیده و در نهایت این کشور عربی در ماه مارس روزانه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت استخراج کرده است.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا