مک لارن جایگزین بنز در مسابقات فورمول الکتریکی می شود

به گزارش سیناپرس، شرکت مشهور خودروسازی بنز را می توان قهرمان بلامنازع سال های گذشته مسابقات فورمول E محسوب کرد. این شرکت هدف از کناره گیری از مساقات فوق را، تمرکز بر محصولات عمومی خود عنوان کرده است.

در این میان گفته می شود شرکت مک لارن تیم مرسدس ای کیو فرمول E را تصاحب می کند و از سال ۲۰۲۲ وارد سری مسابقات فورمول الکتریکی با نام خود خواهد شد.

آخرین مسابقه این برند آلمانی در سال جاری نیز آخرین مسابقه قبل از معرفی خودروی مسابقه ای کاملاً متفاوت و بسیار بهبود یافته Gen3  فرمول E برای فصل ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳خواهد بود. بر این اساس از آغاز فصل بعدی فرمول E، مک‌لارن ریسینگ شرکت ‌کنندگانی را در چهار سری از پر مخاطب ‌ترین سری مسابقه‌ های جهان به میدان می ‌آورد.

به گزارش سیناپرس، مک لارن در ژانویه سال گذشته، از زمانی که اولین بازی Extreme E خود را انجام داد، فرم های شرکت در مسابقه فصل نهم فرمول E را امضا کرد. این شرکت می‌گوید گسترش سری تک ‌نفره‌ های خیابانی نه تنها نشان‌دهنده تعهد مک لارن به اتومبیل‌ رانی الکتریکی است، بلکه هدف آن تسریع سفر پایداری مک لارن ریسینگ و دستیابی به مخاطبان جهانی جدید و متنوع ‌تر است.


ایان جیمز، رئیس تیم مرسدس-ای کیو، سکان هدایت تیم تازه تاسیس مک‌ لارن ریسینگ فرمول E را بر عهده خواهد گرفت، اما این شرکت هنوز خط تولید راننده، تامین‌ کننده پیشرانه یا حامیان مالی خود را اعلام نکرده است.

زاک براون، مدیرعامل مک لارن ریسینگ نیز در این رابطه گفت: مک لارن ریسینگ همیشه به دنبال رقابت با بهترین ها و در لبه تکنولوژی های پیشرو بوده و به طرفداران، شرکا و همکاران خود راه های جدیدی برای هیجان، سرگرمی و الهام گرفتن ارائه می کند. 

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا