تلفیق ب ام و و کامپیوترهای کوانتومی

به گزارش سیناپرس، سیستم‌ های محاسباتی کوانتومی و استارت ‌آپ نرم ‌افزار شرکت پاسکال (Pasqal) اعلام کرد که با خودروساز آلمانی ب ام و همکاری می ‌کند، که از الگوریتم حل معادلات دیفرانسیل اختصاصی برای آزمایش کاربرد محاسبات کوانتومی در شکل ‌دهی فلز استفاده می ‌کند. 

ب ام و در حال آزمایش با سیستم‌های پاسکال است تا زمان صرف شده برای ساخت و آزمایش مدل ‌های فیزیکی اجزای فلزی را کاهش دهد که اغلب باید پس از آزمایش به‌ دقت تغییر داده شوند تا به نتایجی که طراحان و مهندسان می‌ خواهند، دست یابند.

در این راستا شرکت پاسکال ادعا کرد که سیستم‌ های محاسباتی امروزی قادر به شبیه ‌سازی کل یک وسیله نقلیه با جزئیات کافی برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد یک قطعه نیستند. پاسکال گفت که سیستم‌ های این شرکت به ب ام و در توسعه قطعات سبک ‌تر و خودروهای کارآمد تر کمک می ‌کند.

پاسکال که خود را سازنده پردازنده‌های کوانتومی اتم خنثی توصیف می ‌کند، می ‌گوید که سیستم‌ هایش از پیاده‌ سازی دیجیتال الگوریتم‌ های کوانتومی آنالوگ برای استفاده در پردازنده‌ ها استفاده می ‌کنند.به گزارش سیناپرس،پاسکال ادعا می ‌کند که این ترکیب نرم ‌افزار و سخت ‌افزار سیستم‌ های آنها را ۳۰ برابر کارآمد تر از سیستم‌ های رقیب می‌ کند.
به عنوان بخشی از این پروژه، پاسکال اعلام کرد که انتظار دارد از پردازنده های کوانتومی مبتنی بر ابر برای تجزیه و تحلیل داده ها و همچنین مجموعه کامل نرم افزار محاسباتی کوانتومی استفاده کند.

به گزارش سیناپرس، سخنگوی پاسکال در انتها گفت: در نتیجه، پاسکال اکنون تنها شرکتی در بازار است که می ‌تواند راه‌ حلی را ارائه دهد که ب ‌ام ‌و به آن علاقه دارد و این دلیل مهمی است که چرا خودروساز آلمانی پاسکال را برای این ماموریت بعدی حفظ کرده است.

مترجم: محسن فلاحی پناه
منبع: theregister
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا