توجه به بحث مالکیت فکری در 5 حوزه راهبردی وزارت عتف

توجه به بحث مالکیت فکری در 5 حوزه راهبردی وزارت عتف
دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف نیز در این همایش گفت: مقام معظم رهبری همیشه به  بحث گفتمان پیشرفت علم و فناوری که خوشبختانه امسال نیز فرمان به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مطرح شد و ما در وزارت علوم برنامه های متنوعی در حوزه فناوری و نوآوری داریم. یکی از تاکیدهای ما بحث مالکیت فکری است.
وی افزود: ما پنج حوزه راهبردهای برای معاونت در دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، پژوهشگاه ها، نت ورکینگ و شبکه سازی و نظام ملی نوآوری تعریف کرده ایم. در تمامی این حوزه ها به نقش مالکیت فکری به شدت مشاهده می شود.  اکنون بحث سند ملی نظام نوآوری را ایجاد کردیم. تدریس های تخصصی را داریم و در حال برنامه ریزی برای بحث مالکیت فکری و اشتغال زایی و ایجاد پارک علم و فناوری بین المللی هستیم.
وی تصریح کرد: خیلی از دفاتر مالکیت فکری ما در پارک ها و دانشگاه ها فعال نیست بنابراین بودجه حمایتی را گذاشتیم بین 50 تا 100 میلیون که این حوزه مالکیت فکری ما فعال شود. همچنین بحث نشست های حضوری و مجازی داشتیم که خوشبختانه بازتاب خوبی داشت. دو دوره آموزش حضوری برای مسوولان پارک های علم و فناوری در حوزه مالکیت فکری  و همچنین آموزش مجازی برای دانشگاه ها و  پژوهشگاه ها داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون رتبه ایران در حوزه علمی و تولید مقاله بسیار خوب است و در حوزه نوآوری نیز خوشبختانه رشد خوبی داشتیم و از رتبه 120 به 60 رسیده ایم و در حوزه فناوری نیز رتبه 71 را داریم بنابراین مساله مالکیت فکری می تواند در حوزه فناوری و نوآوری تاثیرگذار باشد.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا