باغ معلق سرخپوست ها در مکزیک کشف شد

به گزارش سیناپرس، کارگران ساختمانی در جریان پروژه به روز رسانی پست های برق شهری مکزیکوسیتی با بقایای آثار باستانی مواجه شده و پس از اطلاع به مقامات باستان شناسی این کشور، باستان شناسان به محل اعزام شده و کاوش های علمی در منطقه آغاز شد.

طبق بیانیه موسسه ملی باستان شناسی مکزیک، اعتقاد بر این است که این خانه متعلق به اواخر دوره پساکلاسیک یا قرن ۱۳ تا ۱۶ پس از میلاد بوده و در مرز دو محله در شهر تنوچتیتلان، پایتخت امپراتوری آزتک ها قرار داشته است.به گزارش سیناپرس، مساحت این خانه حدود ۴۰۰ متر مربع بوده و شامل یک سازه مسکونی و بخشی برای کشاورزی است.

 باستان شناسان همچنین در این مکان همچنین بقایای کانال ها و یک اسکله که قایق ها برای بارگیری یا تخلیه بارهایشان در آن توقف می کردند را پیدا کردند.

یکی یافته های شگفت انگیز و بسیار جالب موجود در این منطقه، شناسایی باغ معلقی است که در آن از تکنیک چینامپا استفاده می شد. این تکنیک شامل رشد محصولات زراعی در مناطق کوچکی از زمین های مرتفع و مصنوعی بود که در بستر دریاچه های کم عمق ساخته می شدند.

در ادامه این حفاری، باستان شناسان آثار باستانی متعددی از آزتک ها را در منطقه پیدا کردند. در زیر طبقات خشتی ضخیم ساختمان آزتک ها، تیم حفاری یک جفت ظروف تشییع جنازه را پیدا کرد که حاوی بقایای استخوان نوزادان بوده و همچنین چندین تدفین مرتبط با اهدای شمعدان، بخوردان، چرخ‌ های ریسندگی، دوک سایر ابزارهای نساجی در این محوطه به دست آمد.

به گزارش سیناپرس، در این کاوش ن همچنین مجسمه ای سنگی کشف شد که ارتفاع آن کمی بیش از ۶۰  سانتی متر است. این مجسمه، مربوط به اواخر دوره پساکلاسیک بوده و مردی را نشان می ‌دهد که لباس محلی پوشیده و به نظر می‌رسد که چیزی را پرتاب می ‌کند.

باستان شناسان بر این باورند که این مجسمه ناتمام است زیرا سطح آن فاقد جلا و پرداخت نهایی است و کارشناسان حدس می زنند که ممکن است ساخت آن به دلیل حمله اسپانیایی ها به  امپراتوری آزتک، در حدود سال ۱۵۲۱ میلادی، نیمه کاره مانده باشد.

بررسی بقایای این خانه همچنین شواهدی از یک کارگاه سراجی و ساخت سرامیک نشان می دهد که در قرن ۱۶  و ۱۷ در این مکان وجود داشته است.

به گزارش سیناپرس، آلیسیا براکامونتس کروز، باستان شناس عضو این تیم مطالعاتی درباره محوطه فوق می گوید: در طول قرن نوزدهم، ممکن است بخشی از این مکان به عنوان حمام عمومی استفاده شده باشد. محققان بقایایی از این حمام ها از جمله کف کاشی کاری شده حمام و سیستم زهکشی را کشف کردند. با توجه به شرح وقایع نگاری خوزه ماریا ماروکی، پزشک و مورخ مکزیکی قرن نوزدهم، احتمالاً افراد ثروتمند از این حمام ها استفاده می کردند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع:  livescience
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا