شما چقدر شبیه مادرتان هستید؟

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید در ایالات متحده آمریکا روی ۲ هزار فرد داوطلب نشان می دهد سه چهارم افراد از مادر خود به عنوان الگوی رفتاری یاد کرده خود را یک نسخه ثانی از وی محسوب می کنند.

در این میان یک پنجم افراد حاضر در این مطالعه معتقدند رفتاری کاملا در تضاد با رفتار مادرشان داشته و از وی الگوبرداری نمی کنند. طی این مطالعه، محققان از افراد داوطلب خواستند تا به طور دقیق  شباهت‌ ها و تفاوت ‌هایی را که با مادرانشان دارند، فهرست کنند. از هر ۱۰ نفر، هفت نفر معتقد است که شخصیت های مشابهی با مادرش دارد (۷۲ درصد).

در همین حال، نیمی از نظرسنجی معتقدند که آنها دارای حس شوخ طبعی (۵۱ درصد)، انتخاب سرگرمی ها (۵۱ درصد)، سبک های فرزندپ روری (۵۰ درضد) و دیدگاه های سیاسی (۴۸ درصد) مشابه با مادرانشان هستند.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است انتخاب شغل از جمله تفاوت هایی است که نیمی از پاسخ دهندگان با مادران خود دارند (۴۹ درصد). با این حال، ۴۲ درصد افراد به طور دقیق در زمینه شغلی مشابه مادر خود بودند. سایر تضادها شامل طعم موسیقی (۴۹ درصد) و ترجیحات فیلم / تلویزیون (۴۷ درصد) است.

علیرغم هر گونه تفاوت، دو سوم مادران خود را به خاطر تأثیرگذاری بر آنها و تبدیل آنها به فردی که امروز هستند، اعتبار می دهند. پاسخ دهندگان به وضوح از مادران خود قدردانی می کنند، به طوری که 76 درصد گفته اند که هنوز به دنبال مشاوره مادرشان هستند و به طور متوسط چهار بار در هفته با او تماس می گیرند.

در این مطالعه همچنین از مردم خواسته شد که نام یک فرد مشهور در زمان گذشته یا حال را عنوان کنند که آنها را بیشتر به یاد مادرشان می‌اندازد.به گزارش سیناپرس، پاسخ‌ ها از ملکه الیزابت دوم گرفته تا باربارا والترز، روزنامه‌ نگار تلویزیونی، بی آرتور بازیگر فقید و ستاره «دختران طلایی» تا فیلیسیا راشاد، ستاره نمایش کازبی و فارا فاوست، نماد دهه ۷۰ میلادی، متغیر بود.

از سوی دیگر، مادرانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، بیشتر از همه با مادران مشهور پرطرفدار مانند بیانسه، کیتی پری، جنیفر لوپز، میشل اوباما و ادل احساس تشابه می کردند. 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا