مردم کشورهای ثروتمند بیشتر درگیر بیماری های قلبی می شوند

به گزارش سیناپرس، در ظاهر کشورهای ثروتمند دارای امکانات درمانی خوبی بوده و در کنترل بیماری های قلبی موفق عمل می کنند. مراکز پزشکی در این کشورها معمولاً به آخرین فناوری مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته و به طور کلی دارای نرخ پایین بستری مجدد در میان بیماران حمله قلبی هستند.

با این حال، نتایج تحقیقات جدید  پژوهشگران شعبه پزشکی دانشگاه تگزاس در گالوستون نشان می دهد که نرخ مرگ و میر ناشی از حمله قلبی در کشورهای ثروتمند بسیار بالا بوده و در این میان  آمریکا یکی از بالاترین نرخ ها را دارد.

این مطالعه اختلافات عمده در مراقبت از قلب و نتایج مراقبت های درمانی را در میان بیماران حمله قلبی در شش کشور با درآمد بالا بررسی می‌ کند. با توجه به اینکه یک توافق بین المللی وجود دارد که به صراحت بیان می کند که حملات قلبی چگونه باید درمان شوند،به گزارش سیناپرس، این واقعیت که آمار مرگ میر بیماران قلب و عروقی در کشورهای ثروتمند بسیار بالاتر از سایر کشورهاست،  واقعاً بسیار گیج کننده است.

دکتر پیتر کرام، استاد و رئیس بخش داخلی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در گالوستون و یکی از اعضای این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق گفت: به نظر نمی رسد هیچ سیستم مراقبت بهداشتی در تمام جنبه های مراقبت از حمله قلبی عالی باشد.

به گزارش سیناپرس، دکتر کرام و همکارش دکتر بروس لاندون از دانشگاه هاروارد، گروه تحقیقاتی بین‌المللی سیستم سلامت را برای مقایسه درمان ‌ها و پیامد های حمله قلبی در کشورهای مختلف با درآمد بالا ایجاد کردند. به گزارش سیناپرس، در طول این پروژه به طور خاص، داده‌های مربوط به گروهی از بیماران ۶۶ ساله یا بیشتر که بین سال‌های ۲۰۱۱  تا ۲۰۱۷ به دلیل حمله قلبی در یکی از شش کشور پردرآمد در بیمارستانی بستری شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

شش کشور پردرآمد شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، تایوان، انگلستان، هلند و رژیم اشغالگر قدس بودند. نکته مهم این است که هر شش کشور دارای سیستم های مراقبت بهداشتی بسیار توسعه یافته و داده های اداری در دسترس هستند. با این حال، کشورها در مورد سایر جنبه‌های مراقبت‌های بهداشتی مانند تأمین مالی، سازماندهی و رتبه ‌بندی ‌های بین ‌المللی، تفاوت قابل توجهی دارند.

در این میان مشخص شدنرخ مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در ایالات متحده و تایوان در مقایسه با سایر کشورها بسیار نگران کننده بود. 

به گزارش سیناپرس، در مقایسه، انگلیس و هلند هر دو آمار مرگ و میر کمتری داشتند، و شرایط رژیم اشغالگر قدس بهتر از سایر کشورهای حاضر در این مطالعه بود. گفتنی است دلیل این افزایش نرخ مرگ و میر پس از یک سال در میان بیماران حمله قلبی آمریکایی و تایوانی در حال حاضر یک راز محسوب شده و کسی نمی داند چرا در این کشورهای ثروتمند و دارای سیستم بهداشتی و پزشکی پیشرفته، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی تا این حد بالاست.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی The BMJ منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا