نخستین فضانورد روسیه به ماه می رود

به گزارش سیناپرس، طی سال های اخیر شاهد توجه دوباره آژانس های فضایی جهان به ماه و مطالعات مرتبط با آن هستیم. چندی پیش ناسا از برنامه آرتمیس خود با هدف مطالعه گسترده تنها قمر زمین پرده برداشته و در حال حاضر کاوشگر چینی در حال بررسی نیمه تاریک ماه است.

در آین میان آژانس فضایی روسیه نیز برای عقب نماندن از این رقابت، در نظر دارد در قالب پروژه موسوم به اوریول (Oryol) نخستین فضانورد خود را روی ماه پیاده کند. به گزارش سیناپرس، در حال حاضر پیوتر دوبروف، فضانورد آژانس فضایی روسیه کاندیدای اصلی این طرح محسوب شده و وی درباره ماموریت فوق گفت: هر فضانوردی خوشحال خواهد شد که اولین نماینده روسیه باشد که به ماه پرواز می کند.

دوبروف در پاسخ به این سؤال که آیا خود وی تمایل دارد تا در اولین پرواز روسیه به ماه شرکت کند، گفت: این گونه مأموریت‌ ها همیشه جالب هستند و هر فضانوردی از شرکت در چنین ماموریتی خوشحال خواهد شد.

وی در ادامه توضیحاتش خاطر نشان کرد که اولین ماموریت سرنشین دار روسیه به سمت ماه باید بر روی تجهیزات آزمایشی، فضاپیما و مسیرهای بالستیک متمرکز شود.

به گزارش سیناپرس، این فضانورد مشهور روسی همچنین تاکید کرد: بدون شک وظایف علمی زیادی در قالب این پروژه وجود خواهد داشت، اما نکته اصلی در طول اولین پرواز اطمینان از ایمنی و آزمایش تمام فناوری های چنین پرواز هایی است تا به کمک آن بتوان پروازه های امن تر و منظم تری را برای آینده مهیا کرده و در نهایت با کمک تجربیات به دست آمده، روند را آسان تر کرد.

دوبروف در گفتگو با رسانه های خبری گفت که شخصاً در برخی از کارها در زمینه  فضاپیمای سرنشین دار اوریول (Oryol) که برای مأموریت های آتی روسیه در ماه ساخته می شود، شرکت کرده است.به گزارش سیناپرس، او همچنین گفت که مشتاق دیدن این فضاپیما در حین پرواز است.

مترجم: ناصر پور قدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا