سفر به اورانوس اولویت اول دانشمندان ناسا

به گزارش سیناپرس، هر ده سال، آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی در ایالات متحده، کارشناسان فضایی را گرد هم می آورند تا به آخرین علوم سیاره ای نگاه کرده و برای بهترین راه کشف دنیای جدید توسط ناسا به توافق برسند. در جدیدترین نسخه این لیست، سفر به سیاره اورانوس یا هفتمین سیاره منظومه شمسی در اولویت قرار دارد.

این نظرسنجی ده ساله با نام لیست آرزوهای ناسا توصیف می شود. این لیست اساسا یک برنامه ده ساله است که محققان در مورد آنچه که امیدوارند ناسا به دست آورد، صحبت می کنند.به گزارش سیناپرس،  این برنامه شامل ارسال یک فضاپیمای مجهز به اورانوس تا سال ۲۰۴۵، فرود آمدن در قمر انسلادوس در زحل تا سال ۲۰۵۰ و جمع آوری نمونه های سنگ مریخ توسط مریخ نورد استقامت است.
این لیست آخرین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و کارشناسان به ناسا اعلام کردند تا نمونه های سنگ ها را از مریخ جمع آوری کرده و سپس آنها را برای تجزیه و تحلیل به زمین بازگردانند. آنها همچنین برای یک ماموریت به قمر مشتری بحث کردند. 

اورانوس در سال ۱۷۸۱ توسط ویلیام هرشل کشف شد. این سیاره ۱۳ حلقه و چند قمر دارد و قطر آن چهار برابر زمین است. هیچ تحقیق دیگری پس از بازدید Voyager 2 در سال ۱۹۸۶ از این سیاره نشده است.

متخصصان اکنون برای تحقیق روی این سیاره تلاش می کنند چراکه معتقدند که قمرهای اورانوس در گذشته حاوی حیات بوده اند.

این دومین بار است که ماموریت به اورانوس در این لیست ها توصیه شده است. در آخرین لیست، این سفر اولویت سوم بود و اکنون اولین اولویت ناسا محسوب می شود. این ماموریت می تواند ۴.۲ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد اما محققان می گویند این سرمایه گذاری خوبی برای کسب اطلاعات زیادی محسوب می شود.
ریچارد کارترایت (Richard Cartwright) دانشمند سیاره و ستاره شناس مرکز تحقیقات ناسا که پیشنهاد سفر به اورانوس را ارائه داده است گفت: این خبر عالی است چراکه سیستم اورانیایی جذاب بوده و هنوز هم درک نشده است. قمرهای اورانوس دارای اقیانوس هایی هستند که ممکن است در گذشته حاوی حیات بوده باشند.
محققان امیدوارند که آژانس فضایی اروپا (ESA) نیز بتواند در چنین مأموریتی کمک کند. در واقع، ناسا و آژانس فضایی اروپا به طور منظم در زمینه های مختلف همکاری دارند. 

به گزارش سیناپرس، اهداف دیگر این لیست شامل تلاش برای رسیدن به قمر زحل که دارای اقیانوس های عظیم زیر لایه ای از یخ است، می شود. این مأموریت ها یکدیگر را تکمیل می کنند زیرا دانشمندان قادر خواهند بود یافته های اورانوس را با انسلادوس مقایسه کنند.

به گزارش سیناپرس، مشاوران همچنین از ناسا خواسته اند که تلاش خود را برای سفر به ماه از طریق برنامه آرتمیس جدی بگیرند. ناسا امیدوار است تا سال ۲۰۲۴ به ماه برسد.

مترجم: تانیا خسروی زاده
منبع: zmescience
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا