شش نشانه اختلال روانی که باید جدی گرفته شود

به گزارش سیناپرس، بسیاری از روانشناسان باور دارند که روان‌ پریش بودن شامل رفتارهای مبتنی بر تسلط بی ‌باکانه و رفتارهای تکانشگری خودمحوری است.

در این میان وجود برخی ویژگی های رفتاری می تواند نشان دهنده وجود اشکالی از روان پریشی باشد که توجه به ان ها بسیار ضروری است.

مشاغل حرفه ای با بیشترین تعداد افراد روان پریش

مطالعات انجام شده نشان می دهد مدیران عامل، وکلا و اهالی رسانه در فهرست مشاغلی هستند که بیشترین روان ‌پریشی را دارند. البته هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که هر مدیر عامل یا وکیلی یک بیمار روانی است. در این میان باید توجه داشت که به طور کلی بین ویژگی‌های شخصیتی روان‌ پریشی و افرادی که به سوی آن حرفه‌ ها می ‌روند، همپوشانی وجود دارد.

تشخیص روان پریش های بد 

همه سایکوپات ها یا همان روان ‌پریش ها یکسان نیستند. طبق تحقیقات، دو نوع روان‌ پریشی اولیه و ثانویه وجود دارد. سایکوپات های اولیه می توانند همکار، دلسوز و کمک کننده باشند. با این حال، سایکوپات های ثانویه معمولاً مخرب بوده و مفید نیستند و در محل کار و تعامل با جامعه،  بد عمل می کنند.

به گفته نورا شوته (Nora Schütte)، از پژوهشگران این پروژه، سایکوپات های اولیه با ویژگی «تسلط  بدون ترس» مشخص می شوند. به گزارش سیناپرس، در این ویژگی شخصیتی، افراد می‌ خواهند راه خود را طی کرده، از عواقب اعمال خود ترسی ندارند و به خوبی می‌ توانند استرس را تحمل کنند.

بیماران روانی اغلب دیر به رختخواب می روند

افرادی که تمایل دارند تا دیروقت بیدار بمانند، بیشتر احتمال دارد که ویژگی های شخصیتی ضد اجتماعی مانند خودشیفتگی و روان پریشی را نشان دهند. ماکیاولیسم، خودشیفتگی و روان‌ پریشی که آن را سه‌ گانه تاریک نیز می‌ نامند، همگی با ترجیح دیر خوابیدن مرتبط هستند.

روان پریش ها کمتر همدل هستند

خمیازه کشیدن پس از دیدن خمیازه دیگران با همدلی و پیوند مرتبط است. اما سایکوپات ها یا همان روان پریش ها، خودخواه، نترس، سلطه جو و از نظر انتقادی فاقد حس همدلی هستند. به گزارش سیناپرس، این مطالعه نشان داد افرادی که تمایلات روان ‌پریشی دارند، با دیدن شخص دیگری که در حال خمیازه کشیدن است، کمتر خمیازه می ‌کشند.

روان پریش های جنایتکار

علیرغم باور عمومی، روان پریش بودن به‌ طور خودکار کسی را مجرم نمی‌کند، اگرچه بسیاری از مجرمان دارای ویژگی های روانی مانند رفتارهای تکانشی و ضد اجتماعی هستند. با این حال، فقدان خودکنترلی و تمرکز قوی بر پاداش ها به شدت با رفتار مجرمانه مرتبط است. 

بیماران روانی غذاهای تلخ را دوست دارند

یک مطالعه نشان می ‌دهد که ترجیح دادن طعم تلخ با روان‌ پریشی، خودشیفتگی و سادیسم روزمره مرتبط است. به گزارش سیناپرس، تمایل به آب تونیک (یک نوشابه گازدار دارای جوهر گنه گنه) یا قهوه تلخ می ‌تواند نشان ‌دهنده برخی از تمایلات روان‌ پریشی در شخصیت افراد باشد.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: spring
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا