افراد دچار اختلالات آلرژیک در معرض خطر بیماری قلبی هستند

به گزارش سیناپرس، محققان بین المللی با هدف تعیین این که آیا سابقه اختلالات آلرژیک در بزرگسالان، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد یا خیر، یک مطالعه پژوهشی گسترده را انجام داده اند.

محققان دانشگاه شنژن پکن که این تحقیق را انجام داده اند می گویند: برای بیماران مبتلا به اختلالات آلرژیک، ارزیابی فشار خون و معاینه معمول برای بیماری عروق کرونر قلب باید به طور مکرر توسط پزشکان انجام شود تا اطمینان حاصل شود که درمان های اولیه برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری عروق کرونر قلب انجام می شود. 

در این مطالعه از داده های سال 2012 نظرسنجی مصاحبه سلامت ملی آمریکا (NHIS) استفاده شد که یک نظرسنجی مقطعی از جمعیت ایالات متحده است. به گزارش سیناپرس،گروه آلرژیک شامل بزرگسالان مبتلا به حداقل یک اختلال آلرژیک، از جمله آسم، آلرژی تنفسی، آلرژی گوارشی، حساسیت پوستی و سایر آلرژی ها بود. به طور کلی، این مطالعه شامل 34417 بزرگسال بود که بیش از نیمی از آنها زن و میانگین سنی 48.5 سال داشتند.

محققان دریافتند سابقه اختلالات آلرژیک با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است. همچنین در تجزیه و تحلیل های بیشتر، افراد با سابقه اختلالات آلرژیک بین سنین 18 تا 57 در معرض خطر بیشتری برای فشار خون بالا قرار داشتند.

بر این اساس و طبق یافته های پژوهش فوق، بین تمام اختلالات آلرژیک مورد بررسی، آسم بیشترین نقش را در خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر قلب دارد.به گزارش سیناپرس، نتایج این مطالعه در ACC آسیا 2022 همراه با کنفرانس بهاره انجمن قلب و عروق کره ارائه شده اند. 

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا