سبک زندگی سالم‌ تر با تمرینات قدرتی عضلانی در میانسالان

به گزارش سیناپرس، علیرغم فواید بی ‌شمار شناخته شده ورزش، بسیاری از افراد میانسال و مسن ‌تر برای انجام فعالیت بدنی دچار مشکل هستند. یافته های مطالعات اخیر نشان می دهد که تمرینات قدرتی عضلانی همراه با تنفس عمیق، مقاومت بدن را در افراد میانسال و مسن افزایش می دهد.

اگرچه با افزایش سن، ورزش خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد اما آمارها نشان می دهد که ۲۸ درصد از بزرگسالان ۵۰ ساله و بالاتر از نظر بدنی غیرفعال هستند.

دکتر کیتلین فریبرگ (Kaitlin Freeberg) محقق ارشد این پژوهش ها درباره این پژوهش می گوید: توسعه اشکال جدید تمرینات بدنی که باعث افزایش پایبندی به ورزش و بهبود عملکرد بدنی می شود، کلید کاهش خطرات بیماری های مزمن همراه با افزایش سن است. تمرینات عضلات تنفسی با مقاومت بالا ممکن است یکی از این راهبردها برای ترویج پایبندی و بهبود مولفه های متعدد سلامت در میانسالی و بزرگسالان مسن تر باشد. 

او در ادامه گفت: تمرینات قدرتی عضلانی از طریق یک دستگاه تنفسی دستی به نام مربی تنفس انجام می شود که در مقابل تنفس مقاومت می کند. تیم تحقیقاتی ۳۵ بزرگسال ۵۰ ساله و بالاتر را به یک گروه با مقاومت بالا و یک گروه کنترل با مقاومت کم تقسیم کرد. هر دو گروه از یک نوع دستگاه مربی تنفس دستی برای ۳۰ تنفس در روز (حدود پنج دقیقه) به مدت شش هفته استفاده کردند و هر دو گروه توانستند به برنامه ورزشی خود پایبند باشند.

در ادامه و پس از گذشت شش هفته، گروه با مقاومت بالا ۱۲ درصد بهبودی را در آزمون زمان تردمیل و خستگی نشان دادند، در حالی که گروه کنترل با مقاومت کم هیچ تغییری نشان ندادند. بهبود در گروه با مقاومت بالا همچنین رابطه ای با تغییرات در ۱۸متابولیت آزمایش شده در این مطالعه نشان داد که عمدتاً متابولیت هایی هستند که نقش کلیدی در تولید انرژی و متابولیسم اسیدهای چرب دارند.

به گزارش سیناپرس، دکتر فریبرگ در انتها می گوید: این یافته ‌های اولیه نشان می ‌دهد که انجام تمرینات قدرتی تنفسی با مقاومت بالا به اندازه ۵ دقیقه در روز، یک روش تمرین بدنی امیدوارکننده و بسیار قابل اتکا است که تحمل ورزشی را در افراد افزایش داده و مسیرهای متابولیک و چرخه تولید انرژی در بدن را در بزرگسالان علی الخصوص میانسالان و مسن‌ ترها تعدیل می ‌کند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: Healthcare News
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا