نگرانی را طی ده دقیقه از بین ببرید

به گزارش سیناپرس، محققان در یافته های جدید خود دریافتند ده دقیقه تمرکز و مدیتیشن می تواند سطح استرس های روزمره را تا حد زیادی کاهش دهد. این تمرین همچنین می تواند به جلوگیری از سرگردانی ذهن شما کمک کند.

برای بررسی دقیق تر از افرادی که در این مطالعه حضور داشتند خواسته شد فقط برای مدت کوتاهی مدیتیشن کرده و به جای افکار درونی ‌شان، راحت ‌تر بر تجربیات بیرونی فعلی خود تمرکز کنند.

منگران ژو (Mengran Xu)، سرپرست این تیم مطالعاتی درباره نتایج به دست آمده، گفت: نتایج ما نشان می دهد که آموزش ذهن و ایجاد آگاهی ممکن است اثرات محافظتی مناسبی بر سرگردانی ذهن افراد مضطرب داشته باشد.به گزارش سیناپرس، ما همچنین دریافتیم که تمرین مدیتیشن به افراد مضطرب کمک می‌کند تا توجه خود را از نگرانی ‌های درونی خود به دنیای بیرونی کنونی معطوف کنند. این کار باعث می ‌شود تمرکز بهتری روی یک موضوع خاص داشته باشند.

طی این مطالعه، از ۸۲  شرکت کننده در این مطالعه خواسته شد یا ۱۰ دقیقه مدیتیشن انجام داده یا به یک داستان صوتی گوش کنند. نتایج به دست آمده نشان داد کسانی که مدیتیشن می ‌کردند بهتر می ‌توانستند روی کار بعدی که به آنها داده می ‌شد متمرکز بمانند.
به گزارش سیناپرس، ژو در این رابطه گفت: سرگردانی ذهنی تقریباً نیمی از جریان هوشیاری روزانه هر فرد را تشکیل می دهد. برای افرادی که مضطرب هستند، افکار تکراری خارج از موضوع اصلی که قرار است انجام شود، می تواند بر توانایی آنها در یادگیری، انجام وظایف یا حتی عملکرد ایمن تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش سیناپرس، در این میان پژوهشگران قصد دارند طی مطالعات بعدی خود به بررسی این مساله بپردازند که اگر مدیتیشن آگاهانه توسط افراد مضطرب و دارای استرس به طور گسترده تری انجام شود، چه تأثیراتی دارد. شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در مجله Consciousness and Cognition منتشر شده است.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا