بهبود اثربخشی ایمونوتراپی به کمک مصرف امگا 3

به گزارش سیناپرس، ایمونوتراپی، که سیستم ایمنی بدن را برای حمله به سرطان تحریک می کند، مسیر درمان سرطان را متحول کرده است، اما این روش روی همه بیماران اثر یکسان ندارد.

محققان دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون می گویند، اقدامات درمانی غذایی می ‌توانند ابزار قدرتمندی باشند زیرا اجرای آن ها نسبتاً ساده و ارزان است. یافته ‌های آن ها نشان می ‌دهد که مکمل ‌های امگا 3 این پتانسیل را دارند که به طور گسترده، اثربخشی ایمونوتراپی و سایر داروهای ضد سرطان را در محیط بالینی، بهبود بخشند.

مطالعات آزمایشگاه های مختلف نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به کاهش خطر سرطان کمک کنند. در حالی که مصرف بیش از حد اسیدهای چرب امگا 6 می تواند سرطان زا باشد. منابع امگا 3 شامل ماهی، آجیل و دانه ها است و امگا 6 در گوشت، تخم مرغ و سایر غذاها یافت می شود.

محققان قصد داشتند دریابند، که چگونه رژیم ‌های غذایی تکمیل ‌شده با این اسیدهای چرب، بر فعالیت ضد سرطانی ایمونوتراپی و یک درمان ضد التهابی که آنزیم هیدرولاز اپوکسید محلول (sEH) را مهار می‌کند، تأثیر می ‌گذارد. به گزارش سیناپرس، آن ها کار خود را با تغذیه موش ها با یک رژیم غذایی استاندارد یا رژیم غذایی سرشار از امگا 3 یا 6 به مدت 10 روز قبل از تزریق تومور شروع کردند. یک هفته پس از تزریق تومورها، موش‌ های هر گروه رژیمی تحت ایمونوتراپی، درمان ضد التهابی، هر دو درمان با هم یا عدم درمان قرار گرفتند.

پژوهشگران دریافتند، که مکمل های غذایی اسید چرب امگا 3 مانع رشد تومور در موش های تحت درمان با ایمونوتراپی، مهارکننده sEH یا ترکیب هر دو روش، می شود. به گزارش سیناپرس، در مقابل، موش‌ هایی که از رژیم غذایی حاوی امگا 6 تغذیه می ‌کردند پس از این که تحت درمان با ایمونوتراپی قرار گرفتند، رشد سریع تومور را در انواع خاصی از سرطان تجربه کردند.

محققان همچنین اظهار داشته اند، ما برای اولین بار نشان دادیم هنگامی که موش ها از رژیم های غذایی غنی شده با اسیدهای چرب امگا 3 تغذیه می کنند، ترکیب دو روش ایمونوتراپی و درمان ضد التهابی (sEHi) موثرتر عمل می کند. 

این، موضوعی بسیار امیدوار کننده است، زیرا مکمل های غذایی برای بیماران سرطانی به راحتی قابل اجرا است و می تواند نوید دهنده یک رویکرد درمانی جدید باشد.

به گزارش سیناپرس،تحقیقات جدید فوق در نشست سالانه انجمن آمریکایی برای آسیب شناسی تحقیقاتی و در جلسه زیست شناسی تجربی  2022 ارائه خواهند شد.

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا