صاف نشستن باعث بیشتر شدن اعتماد به نفس می شود

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه انجام شده در سطح مدارس نشان می دهد دانش آموزان ردیف های اول کلاس ها معمولا دارای اعتماد به نفس بیشتری بوده و این گروه از دانش آموزان بیشتر از سایرین به صورت صاف و عمود می نشینند.

بر اساس این مطالعه که نتایج آن در مجله اروپایی روانشناسی اجتماعی منتشر شده است، مشخص شد که چگونه اعتماد به نفس افراد تحت تاثیر نوع نشستن آن ها قرار می گیرد. در این مطالعات برینول و همکارانش ۷۱ دانش آموز را به چهار گروه تقسیم کرده و سپس به آن ها یک گزینه انتخابی دادند که صاف نشسته یا خمیده و با قوز بنشینند.به گزارش سیناپرس، پس از این تقسیم بندی، نیمی از دانش آموزان به حالت خمیده و نیمی دیگر صاف نشسته و سینه ها را جلو دادند. در ادامه از این افراد خواسته شد که سه ویژگی شخصی مثبت و سه ویژگی شخصی منفی خود را بنویسند.

به گزارش سیناپرس، در حقیقت آزمون فوق با این هدف طراحی شد تا نیمی از شرکت کنندگان در مورد خود مثبت و نیمی دیگر منفی فکر کنند. سوالی که محققین به کشف پاسخ برای آن علاقه داشتند این بود که آیا وضعیت بدنی دانش آموزان بر نوع نگرش مثبت یا منفی آن ها نسبت به خود تاثیر دارد یا خیر؟

برای آزمایش این موضوع، از شرکت‌ کنندگان خواسته شد تا به خود امتیاز دهند که خود را مطابق با کدام یک از تعاریف زیر ارزیابی می کنند؟
•    یک کاندیدای خوب برای بازار کار
•    یک مصاحبه شونده خوب برای یک موقعیت جدید
•    یک مجری خوب در محل کار
•    و یک کارمند راضی و امیدوار نسبت به آینده

نتایج به دست آمده  نشان داد افرادی که صاف نشسته بودند به احتمال زیاد نکات مثبتی را که درباره خود می‌نوشتند باور داشته در حالی که افرادی که خمیده بودند چندان نسبت به توانمندی های خود مطمئن نبودند. 

به گزارش سیناپرس، نتایج این مطالعه نشان داد وضعیت بدن می‌تواند به ذهن ما بازگردد. در حقیقت این فقط بدن ما نیست که وضعیت ذهنی ما را منعکس می ‌کند بلکه شرایط ذهنی ما نیز می تواند در نوع نشستن و شرایط بدنی ما تاثیر داشته باشد.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: spring.org
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا