کالری غذاها چگونه محاسبه می شود؟

به گزارش سیناپرس، همه ما می دانیم که مواد غذایی دارای کالری هستند و تقریبا بیشتر مردم تلاش می کنند کالری ورودی و مصرفی بدن خود را تحت کنترل قرار داشته و وزنشان را کاهش دهند. طبیعتا اگر کالری ورودی بدن بیشتر از کالری مصرفی باشد، این کالری اضافه به صورت چربی در شکم و پهلوها ذخیره شده و فرد چاق می شود و بالعکس اگر کالری مصرفی از میزان کالری ورودی بدن بیشتر باشد، فرد با کاهش وزن رو به رو می شود.

در این یادداشت قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که اصولا کالری به چه معناست. سوالی که به طور حتم بیشتر شما پاسخ آن را ندانسته و تنها از این واژه استفاده می کنید.

از نظر علمی، کالری هایی که روی بسته بندی مواد غذایی می بینید در واقع کیلو کالری هستند و هر کیلو کالری، شامل هزار کالری است.  اصطلاح کیلوکالری از منظر علمی به عنوان مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای یک کیلوگرم آب به میزان یک درجه سانتیگراد تعریف می شود. به گزارش سیناپرس، میزان کالری غذا را می توان به یکی از دو روش اندازه گیری کرد.

روش سنتی این بود که غذا را در ظرف دربسته ‌ای که با آب احاطه شده بود قرار می ‌دادند که به عنوان کالری ‌سنج شناخته می ‌شد و برای اندازه‌ گیری افزایش دمای آب، این ماده غذایی در داخل ظرف مخصوص سوزانده می شد. با این حال، امروزه این روش کاربردی نداشته و معمولاً میزان کالری یک ماده غذایی با جمع کردن انرژی  ارائه شده توسط محتوای پروتئین، کربوهیدرات، چربی و الکل غذا محاسبه می شود.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: howitworksdaily
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا