فریب تبلیغات صنایع غذایی را نخورید

به گزارش سیناپرس، بدون شک هر پدر و مادری خواهان سلامت خود و کودکانشان هستند . برای این منظور باید با شناسائی مواد غذاهای ناسالم و غیر ضروری در برنامه غذائی خود، آن ها را از سبد غذائی خانوار حذف کنید. حذف غذاهائی که شامل رنگ ها و طعم های مصنوعی، مواد نگهدارنده و شیمیائی و شکر اشباع شده هستند ، پله اول حرکت به سوی تغذیه سالم است.

متخصصین تغذیه به شما توصیه می کنند قید غذاهای آماده خوش آب و رنگ در سوپر مارکت ها زده و آن ها را به کلی از برنامه غذائی خود حذف نمائید و در عوض با استفاده از مواد غذائی سالم و تازه ، غذای خانگی بپزید . بهتر است این موضوع را به عنوان یک وظیفه تلقی کرده و تحت هر شرایطی بخشی از وقت روزانه خود را صرف پختن غذا کنید.

برای این منظور در حد امکان از غذاهای طبیعی ، تازه و ارگانیک استفاده کرده و تلاش کنید تمام مواد غذائی مورد نیاز بدن را در برنامه روزانه آشپزی خود بگنجانید.  مطالعات متخصصین علم تغذیه نشان دهنده وجود سی درصد ویتامین و املاح بیشتر در میوه ها و سبزیجات ارگانیک به نسبت محصولاتی است که با روش های مصنوعی و غیر طبیعی رشد کرده اند.

از سوی دیگر بد نیست بدانید که  غذاهای آماده تقریبا بین پنجاه تا هشتاد درصد ارزش غذائی خود را در حین پروسه تولید و بسته بندی تا زمان مصرف از دست می دهند و تقریبا فاقد ویتامین هستند. 

تلاش کنید خوردن غذا در رستوران ها و فست فود ها را به حداقل رسانده و در عوض با دادن تنوع به برنامه غذاهای خانگی خود ، در کنار یکدیگر و در محیط خانه ، از در کنار هم بودن لذت ببرید. رستوران و صرف غذا در بیرون از خانه را به عنوان یک تفریح جانبی و با رعایت فاصله زمانی مناسب داشته باشید . 

موضوع تغذیه کودک مبحث دیگری است که باید به آن توجه خاصی  نشان داده شود. اگر به سلامت کودک خود علاقه مند هستید در برنامه غذائی وی سبزیجات و میوه های تازه گنجانده و از مصرف غذاهای آماده و خشک برای وی خودداری کنید. معمولا قیمت مواد غذائی بسته بندی شده برای کودک به مراتب گرانتر از تهیه همان غذا با مواد تازه در منزل است. به سادگی با  جوشاندن میوه یا مواد غذائی دلخواه در خانه و پوره کردن آن ها می توانید غذائی سالم و مقوی برای کودکتان تدارک ببینید .

برای تهیه غذای کودک خود ابتکار به خرج داده و از ترکیب میوه های مختلف ، طعم های گوناگونی ایجاد کرده و تنوع غذائی وی را بالا ببرید . البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخی از میوه ها و مواد غذائی می توانند موجب بروز حساسیت شوند .به گزارش سیناپرس، بهتر است بیش از تهیه و دادن این غذاها به کودکانتان از عدم ایجاد حساسیت نسبت به این میوه ها مطمئن شوید . به این ترتیب علاوه بر داشتن یک غذای سالم که دقیقا می دانید در تهیه آن از چه موادی استفاده شده است ، در مصرف پولتان نیز صرفه جوئی خواهید کرد .

 

ترجمه: لیلی دهقان پور

منبع : LIFE (HILLARY SHENK BERMAN)

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا