با تغییر تفکر می توان درآمد خود را مدیریت کرد

به گزارش سیناپرس، به طور کلی وقتی حقوقمان را دریافت می کنیم خرج های از پیش تعیین شده ای وجود دارند که می توانند پیش از پایان ماه همه دارائیمان را از بین ببرند. شاید شما هم بارها به فکر پس انداز کردن و کاهش خرج های خود افتاده باشید اما در عمل ناامید شوید.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که نحوه تفکر مردم در مورد پول خود بر نحوه خرج کردن آن تأثیر می گذارد. با این حال، پاسخ به سه سوال ساده می ‌تواند نحوه مدیریت مالی شما را تغییر داده و حتی به شما کمک کند پول بیشتری پس‌انداز کنید.

محققان دانشگاه جورجیا پاسخ بیش از ۲۳۰ نفر را در مورد این سه جمله مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند:
•    من می توانم موقعیت هایی را پیش بینی کنم که بیشتر از آنچه قصد داشتم خرج کنم.
•    من می دانم برای مدیریت بهتر پولم چه کاری باید انجام دهم.
•    من می دانم چه چیزی مرا به خرج کردن یا صرفه جویی در این راه کمک می کند.
کریستی آرچولتا (Kristy Archuleta)، استاد کالج علوم خانواده و مصرف‌ کننده دانشگاه جورجیا و یکی از محققان این پروژه پژوهشی می‌گوید: همه ما می‌ توانیم به چیزهایی فکر کنیم که می ‌دانیم باید انجام دهیم، اما انجام نمی‌ دهیم. مثلا، من می دانم که باید هر روز بلند شوم و ورزش کنم.

به گزارش سیناپرس، می دانم که باید میوه و سبزیجات بیشتری بخورم. اما آیا این کارها را انجام می دهم؟ من بستگی به روزی که در آن هستم ممکن است آن کار را انجام دهم بنابراین ممکن است در مورد پول هم همینطور باشد.

در این پروژه تحقیقاتی، شرکت کنندگان در مورد عادات مالی شخصی خود گزارش دادند. به عنوان نمونه آنها گفتند چقدر پول برای بازنشستگی پس انداز می کنند یا صورتحساب های کارت اعتباری خود را به طور کامل خرج می کنند. سپس، محققان دانش هر فرد را از سهام و تورم مورد آزمایش قرار دادند. به گزارش سیناپرس، در نهایت، این تیم از شرکت کنندگان در مورد سطح اضطراب آنها در مورد وضعیت مالیشان سوال کرد.
محققان ارتباطی بین نحوه تفکر افراد در مورد وضعیت مالی خود و اقداماتی که با پول خود انجام می دهند، کشف کردند. علاوه بر این، تیم مذکور دریافتند که بهبود میزان آگاهی مردم در مورد امور مالی، یافتن چیزی برای ایجاد انگیزه در افراد جهت تغییر عادات خرج کردن و کاهش اضطراب مالی، همگی به شرکت‌ کنندگان کمک می‌ کند تا عادت‌ های مالی سالم‌ تری داشته باشند.

به گفته محققان اگر بدانید چه مسائل مالی باعث می شود بیشتر خرج کنید، شما می توانید بهترین راه را برای اجتناب از این موقعیت ها و پس انداز بیشتر پول پیدا کنید.
آرچولتا توضیح می دهد: شاید وقتی استرس دارید، می ‌دانید که پول بیشتری خرج خواهید کرد، زیرا اینگونه با استرس کنار می ‌آیید. بنابراین شاید به جای اینکه پشت کامپیوتر خود نشسته و به سایت آمازون نگاه کنید، بهتره باشد بلند شده و به پیاده روی بروید. به گزارش سیناپرس، بنابراین اگر بدانیم چه کاری ما را برای پس انداز پول ترغیب می کند، احتمالاً آن را انجام خواهیم داد.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله مشاوره و برنامه ریزی مالی (Financial Counseling and Planning) منتشر شده و قابل دسترس است. 

مترجم: زهرا همراز
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا