میمون ها با بازی اختلافاتشان را حل می کنند

به گزارش سیناپرس، یافته های جدید جانورشناسان نشان می دهد میمون های زوزه کش راه حل بسیار جالبی برای حل مشکلات و کاهش تنش و تعارضات درون گروه‌ هایشان کشف کرده اند. این میمون ها اختلافات خود را با بازی کردن حل می کنند.
محققان مشاهده کردند میمون های جیغ کش در طول یک جلسه بازی به صورت وارونه از دم خود آویزان شده و برای یکدیگر چهره‌ ها و ژست‌های خنده ‌داری می گیرند. به گزارش سیناپرس، برای بررسی مزایای بالقوه این نوع تعامل بین میمون ها، تیمی بین المللی از محققان جانور شناس از کشورهای اسپانیا، برزیل و بریتانیا برهمکنش ‌های هفت گروه مختلف از میمون ‌های جیغ ‌کش که در جنگل‌های بارانی کاستاریکا و مکزیک زندگی می ‌کنند، نظارت کرده و رفتارهای آن ها را ثبت کردند.

آنها دریافتند مدت زمانی که میمون ‌های بالغ صرف بازی می ‌کنند، با افزایش اندازه گروهی که به آن تعلق دارند، افزایش می ‌یابد، به طوری که بزرگسالان زمان بیشتری را نسبت به جوانان و ماده ‌ها بیشتر از نرها صرف بازی می ‌کنند.

آنها همچنین متوجه شدند که بازی در میان بزرگسالان زمانی که وقت بیشتری را به جستجوی میوه می‌ گذراندند افزایش می ‌یابد. به گزارش سیناپرس، در حقیقت میوه یک منبع غذایی بسیار ارزشمند برای میمون ها محسوب می شود که یافتن آن می ‌تواند منجر به رقابت بین گروه شود.
به گفته محققان، این موضوع نشان می دهد که بازی نقشی کلیدی در کمک به حیوانات برای کاهش تنش در گروه و جلوگیری از درگیری دارد. باید توجه داشت بازی با وجود ظاهر و درک ما از معنای آن، همیشه با بیهودگی یا آموزش همراه نیست.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بازی با کاهش تنش در برای رقابت بر سر منابع کمیاب، کارکرد مهمی را در جامعه میمون‌های جیغ کش انجام می ‌دهد.
گفتنی است محققان دریافتند که سطح بازی زمانی که میمون ‌های جیغ کش از میوه‌ ها تغذیه می ‌کنند در بالاترین سطح خود است و بزرگسالان ماده بیشتر از نر ها بازی می ‌کنند زیرا زنان نسبت به مردان در برابر رقابت غذایی آسیب پذیرتر هستند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا