حضور 220 شرکت دانش بنیان در دومین نمایشگاه فن بازار

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی تهران و برگزار کننده دومین نمایشگاه فن بازار به استقبال خوب شرکتهای دانش بنیان سراسر کسور اشاره کرد و گفت: 415 شرکت دانش بنیان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که باتوجه به شاخص ها و سنجش ها قریب به 220 شرکت انتخاب شدند.

علی فرهادی در حاشیه کارگاه آموزشی خدمات دولت الکترونیک در گفت و گو با ایرنا افزود: قریب به 220 شرکت دانش بنیان، به صورت مستقل و یا تحت پوشش 12 پارک علم و فناری از سراسر کشور مانند مازندران، اصفهان، گلستان، کرمانشاه، پردیس تهران در این نمابشگاه حضور می یابند.
وی اظهار کرد: در فراخوان سال گذشته 240 شرکت متقاضی بودند که توانسیم به 134 شرکت فضا بدهیم اما امسال 415 شرکت متقاضی شدند و قریب به 220 شرکت امکان حضور در این نمایشگاه را دارند که تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته بشدت رشد داشته است.
فرهادی بیان کرد: دومین نمایشگاه فن بازار با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان، پشتیبانی از تولیدات داخل و جلوگیری از واردات کالای ها با تکنولوژی بالا برگزار می شود.
وی افزود: این نمایشگاه براساس رهنمودهای مقام معظم رهبر انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی تهران به اجر درمی آید.
وی از برپایی غرفه های کارفرمایی با حضور مسوولان شهری 13 کلان شهر کشور ر این نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه از دو رکن اصلی، 'غرفه های کارفرمایی' و 'شرکت های دانش بنیان' تشکیل شده است.
فرهادی با اشاره به اینکه بین این دو مجموعه یک کریدور را تشکیل داده اند، افزود: 15 شرکت تسهیل گر با حضور کارشناسان این مرکز، صندوق نوآوری و شکوفایی و 5 بانک برتر کشور تشکیل شده است .
وی با اشاره به اینکه این کریدور تسهیل کننده امضای تفاهم نامه و قرارداد فروش محصول بین شرکت های دانش بنیان و غرفه های کارفرمایی است، گفت: تسهیلات و امکانات لازم و مورد نیاز این مجموعه ها تامین شد تا بتوانند راحت تر با هم قرار داد بسته و فروش محصول بیشتری داشته باشند.
فرهادی تاکید کرد: برای سالهای آتی هدفگذاری شده تا بازار کشورهای منطقه را به نفع شرکت های دانش بنیان داخلی را بدست گیریم.
وی اظهارکرد: باتوجه به این هدف ازمدیران چندین کشور اعم از عراق تونس، لبنان، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی کشور دعوت شده تا در این نمایشگاه حضور یابند.
فرهادی با اشاره به اینکه حضور هیات لبنانی در این نمایشگاه قطعی شده است گفت: هیاتی از امور شهرداری های لبنان با هدف خرید محصولات از این نمایشگاه دیدن می کنند.
دومین نمایشگاه فن بازار از شنبه 17 تا 19 مرداد ماه از ساعت 9 تا 18 در بوستان گفتگو برپا می شود. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا