آجیل را به وعده های غذایی خود اضافه کنید

به گزارش سیناپرس، خوردن منظم آجیل با فواید زیادی برای سلامتی مرتبط است. تحقیقات زیادی در طول سال‌ها منتشر شده که نشان می ‌دهد که این میان ‌وعده خوشمزه برای سلامت بدن خوب است. علاوه بر خوشمزه بودن، در اینجا پنج دلیل وجود دارد که باید آجیل و مغز ها را هر روز به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

جلوگیری از سرطان پستان

سرطان پستان شایع ترین سرطان در سراسر جهان است، به طوری که پزشکان از هر هشت زن آمریکایی یک نفر را در دوره ای از زندگی خود به این بیماری تشخیص می دهند. مطالعات قبلی رژیم غذایی را با خطر بیماری و بقا برای سال‌ ها مرتبط دانسته ‌اند. به گزارش سیناپرس،آجیل همچنین ارتباط طولانی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی دارد.

یک مطالعه جدید روی حدود ۳۵۰۰ بیمار نشان می دهد که خوردن مقدار زیادی آجیل می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان پستان را به نصف کاهش دهد. محققان می گویند مصرف آجیل عود بیماری را تا ۵۲ درصد کاهش می دهد. به طور کلی، میزان مرگ و میر در میان مصرف کنندگان معمولی آجیل به صورت میان وعده تقریباً یک سوم کاهش یافت. 

کاهش خطر چاقی 

اندازه گیری بالای چربی نشان داده شده در یک وعده آجیل به این معنی نیست که با خوردن آنها وزن خود را افزایش می دهید. در واقع، کاملا برعکس است. این سطوح بالای چربی غیراشباع سالم برای قلب بسیار مفید است.به گزارش سیناپرس، تحقیقات نشان می ‌دهد افرادی که به طور منظم آجیل می ‌خورند، نسبت به افرادی که این کار را نمی ‌کنند، شانس بیشتری برای کاهش وزن داشته و همچنین در درازمدت کمتر دچار اضافه وزن می ‌شوند.

جلوگیری از بیماری های قلبی 

محققان کالج قلب و عروق آمریکا آجیل ها را به کپسول های سلامت طبیعی تشبیه می کنند که پر از مواد مغذی هستند که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یا عروق کرونر قلب را کاهش دهد. این نتیجه گیری آنها حداقل پس از مطالعه داده های ۲۱۰ هزار متخصص مراقبت های بهداشتی در یک دوره ۳۲ ساله است.

به طور کلی، افرادی که پنج وعده یا بیشتر از هر نوع آجیل درختی یا بادام زمینی را در هفته می‌ خورند، ۱۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی عروقی و ۲۰ درصد کمتر خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب نسبت به افرادی که هرگز آجیل مصرف نمی‌ کنند، نشان می ‌دهند.به گزارش سیناپرس، این مطالعه همچنین ارتباط معکوس بین مصرف بادام زمینی و گردو و خطر سکته را نشان می دهد.

تمرکز ذهنی بهتر در پیری

آجیل همیشه به عنوان یک میان وعده سالم و منبع عالی پروتئین در نظر گرفته می شود، اما تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی ثابت و دائمی از آجیل می تواند با افزایش سن، قدرت ذهن و شناخت را حفظ کند. مطالعه روی ۴۸۲۲ بزرگسال چینی بالای ۵۵ سال نشان داد که مصرف بیش از ۱۰ گرم آجیل در روز منجر به بهبود عملکرد ذهنی و تفکر و حافظه و استدلال بهتر می شود.
به گزارش سیناپرس،گفتنی است که مغزها به‌ خاطر خواص ضد التهابی و اثرات آنتی ‌اکسیدانی ‌شان به ‌ویژه در جلوگیری از زوال شناختی مفید هستند.

طول عمر بیشتر

تحقیقات نشان می ‌دهد اسیدهای چرب حاصل از گردو و برخی دانه ‌ها می ‌توانند به تضمین زندگی طولانی‌ تر و سالم‌ تر کمک کنند. یک مطالعه نشان می دهد که مصرف بیشتر آلفا لینولنیک اسید (ALA) خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش می دهد. ALA نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۳ است که در برخی مغزها مانند دانه کتان، سویا، روغن کانولا و بذر کتان وجود دارد.به گزارش سیناپرس، به طور کلی، هر چه بیشتر از این اسید چرب مصرف کنید، برای سلامتی شما بهتر به نظر می رسد. پژوهشگران دریافتند که افزایش یک گرمی ALA در هر روز با پنج درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد. 

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا