برنامه بلند مدت جنسیس برای تولید خودروهای الکتریکی

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی جنسیس متعلق به مجموعه صنعتی هیوندای است که صرفا خودروهای لوکس این برند را تولید می کند. این شرکت به تازگی اعلام کرد که قصد دارد آخرین مدل موتور احتراقی خود را در سال ۲۰۲۵ معرفی کرده و پس از آن تولید خودروهای مبتنی بر سوخت فسیلی را متوقف وخانواده ای متشکل از هشت خودروی الکتریکی سفارشی را بر اساس پلتفرم اختصاصی E-GMP شرکت مادر خود وارد و مدل های نسل اول خود را در طول این دهه جایگزین کند.

مدیر بخش خلاقیت این برند، لوک دانکرولکه (Donckerwolke)، در این رابطه گفت که خودروی کراس اوور GV60 احتمالا به ‌عنوان معرفی فرایند آینده محسوب شده و سپس هفت خودروی الکتریکی دیگر این شرکت وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

این مدیر ارشد جنسیس در پاسخ به این سوال که آیا خودروهای الکتریکی سفارشی جدید جنسیس مستقیماً جانشین خودروهای بنزینی و دیزلی فعلی آن خواهند شد یا خیر، گفت که محدوده تولید محصولات جنسیس به ‌طور مشخص با ردپای فیزیکی آن ‌ها مشخص نمی‌ شود، بلکه نسبت‌ های داخلی و سیاست های منطقه ای، آنها را مشخص می‌ کند.

لوک دانکرولکه، در ادامه توضیحاتش تاکید کرد: با توجه به پلتفرم ‌ها، خودروهای جدید جنسیس احتمالا فاصله بین دو محور طولانی ‌تر و فضای بیشتری در داخل خود خواهند داشت، بنابراین شما نمی‌ توانید آن ها را یک به یک مقایسه کنید.

به گزارش سیناپرس، وی در ادامه توضیحاتش تاکید کرد که کابین GV60 بزرگتر از آنچه برای یک خودروی ICE با اندازه مشابه معمول است، در نظر گرفته شده و در آینده، پلتفرم‌ های کف تخت روی مدل‌های این برند تأثیر مشهود تری دارد. در نتیجه، جانشین تمام الکتریکی شاسی‌بلند بزرگ جنسیس GV80 که تصویر آن در این گزارش ارائه شده است، در داخل فضای بزرگ ‌تری خواهد داشت.

انتظار می ‌رود این خودرو از همان نوع شاسی بلند پلتفرم E-GMP استفاده کند که نسخه ‌های تولیدی کانسپت ‌های اخیر هیوندای 7 و کیا EV9 SUV است که آن را به عنوان رقیبی برای پرچمداران شاسی ‌بلند الکتریکی برندهای معتبر مانند آئودی، ب ام و و مرسدس بنز معرفی می ‌کند. 

به گزارش سیناپرس، لوک دانکرولکه،  در خاتمه توضیحاتش افزود کرد که جنسیس های الکتریکی از استراتژی نامگذاری جدید کیا و هیوندای پیروی نمی کند. حذف پیشوندهای  G  و  GV  مانند این است که  کوکاکولا تصمیم بگبرد  فقط محصولات لایت را به جای نسخه اصلی بفروشد. این سیاست قطعا منطقی نیست.

مترجم: ابراهیم خسروپرست 
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا