جنگ، سربازان آمریکایی را الکلی می کند

به گزارش سیناپرس، در ایالات متحده، نیروهای ذخیره معمولاً یک آخر هفته در ماه و ۲ هفته در سال موظف به حضور در مناطق عملیاتی هستند تا مهارت های رزمی خود را حفظ کنند. در جنگ های اخیر در عراق و افغانستان، نیروهای ذخیره حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از نیروهای مسلح ایالات متحده را تشکیل می دادند.

از سوی دیگر نزدیک به دو هفته است که ارتش روسیه و اوکراین در شرق اروپا در حال نبرد هستند. برای سربازانی که در جنگ شرکت می کنند، این نبردها اثرات مخرب خود را به جا می گذارد. نتایج مطالعات انجام شده در ایالات متحده، توجه محققان را به استرس پس از سانحه ای که سربازان پس از یک ماموریت تجربه می کنند، جلب کرده است. بر اساس تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله مطالعات الکل و مواد مخدر، این سربازان همچنین در معرض خطر بالایی برای اعتیاد هستند.

به گفته محققان مرکز تحقیقات کهنه سربازان در دانشگاه یوتا، سوء مصرف الکل در میان سربازان ارتش رایج است. این رفتار، به آنها اجازه می دهد تا با احساسات منفی در طول ماموریت های نظامی کنار بیایند. اما معمولا این اعتیاد به الکل، پس از پایان ماموریت نیز ادامه می یابد.

جیمز گریفیث، نویسنده اصلی این مطالعه درباره پدیده فوق توضیح می‌دهد: رویداد های مرتبط با مأموریت، مانند جنگ مستقیم و ضربه، می‌ توانند باعث ناراحتی شخصی شوند، این یک  آسیب اخلاقی است که به خود آرام‌ بخشی نیاز دارد. به همین دلیل سربازان به رفتارهایی مانند مصرف بیش از حد الکل روی می آورند.
به گزارش سیناپرس، اعضای این تیم مطالعاتی برای درک بهتر مشکل، به بررسی شرایط سربازان گارد ذخیره ملی ارتش که از عملیات نظامی عراق که بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ انجام شد، پرداختند.

طی این تحقیق در مجموع  داده‌های بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نیروی ذخیره تجزیه و تحلیل شد. این نظرسنجی ناشناس شامل ۸۰ سوال در مورد مصرف الکل و مواد مخدر، و همچنین جنبه های دیگر زندگی سربازان، مانند رفتار مجرمانه، روابط بین فردی، حمایت اجتماعی و علائم ناراحتی روانی بود. به گزارش سیناپرس، شواهد نشان دهنده میزان بسیار بالای میل به اعتیاد به الکل و سپس برخی مواد مخدر در بین سربازان حاضر در عملیات های نظامی بود. به گفته این محقق آمریکایی، بیشترین تأثیر به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط جنگی در حین استقرار بود که با مصرف بیشتر الکل همراه می شود. 

مترجم: زهرا همراز
منبع: gilmorehealth
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا