دوز سوم واکسن کرونا توصیه شده و مفید است

به گزارش سیناپرس، پس از شروع روند واکسیناسیون گسترده جهانی و پایان تزریق دو دوز واکسن کرونا، مشخص شد که تزریق دوز سوم برای افراد واکسینه شده صروری است.

سازمان بهداشت جهانی  در ابتدا اعلام کرد که کشورهای ثروتمند تر در حالی واکسن سوم را برای شهروندان خود تجویز می کنند که ساکنان بسیاری از کشور های فقیر تر و با درآمد متوسط قادر به دریافت اولین دوز واکسن خود نبوده اند.

به نظر می رسد پس از چند ماه از این موضع گیری اولیه، دیدگاه سازمان بهداشت جهانی نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا تغییر کرده و گروه مشاوره فنی ترکیب واکسن کووید ۱۹ این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که  قویاً از دسترسی فوری و گسترده به واکسن های فعلی کووید ۱۹ و دوز های تقویت کننده، به ویژه برای گروه هایی که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند، حمایت می کند. 

در حالی که تهدید نوع واگیر دارتر ویروس کرونا، نوع اومیکرون، در بسیاری از مناطق جهان کاهش یافته است، اما گستردگی این ویروس همچنان در برخی کشورها نگران کننده بوده و باعث افزایش موارد ابتلا شده است.

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی توصیه می ‌کند که تزریق دوز تقویت ‌کننده به ویژه برای گروه‌ هایی که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند، با توجه به اینکه واکسن‌های فعلی کووید ۱۹ همچنان سطوح بالایی از محافظت در برابر بیماری‌ های شدید و مرگ را فراهم می ‌کنند، اقدامی منطقی و نجات بخش است.

در همین رابطه تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت که در ابتدا و تا پایان سال گذشته میلادی خواستار تعلیق استفاده از واکسن های تقویت کننده برای بزرگسالان سالم شده بود، با تغییر موضع خود گفت:  ما نمی خواهیم شاهد استفاده گسترده از تقویت کننده ها برای افراد سالمی باشیم که به طور کامل واکسینه شده اند. به گزارش سیناپرس،توصیه ما تزریق دوز سوم برای افراد دارای بیماری های زمینه ای و گروه های پر خطر است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا