اخبار جنگ باعث افزایش اضطراب عمومی می شود

به گزارش سیناپرس، در دنیای مدرن امروز، یک جریان دائمی اطلاعات از طریق شبکه های مختلف اجتماعی در حال رد و بدل است. وضعیت جنگ روسیه با اوکراین کشورها را در شوک فرو برده به همین دلیل نمی توان در برابر وسوسه ارتباط مداوم با آنچه در حال رخ دادن است، مقاومت کرد. 

در طول دو سال بحران کووید۱۹، مردم با جریان مداوم اطلاعات همه گیری کرونا از جمله تعداد مرگ و میر و افزایش موارد بیماری در روز، تعداد تخت ‌های اشغال شده مراقبت ‌های ویژه، ظهور انواع جدید کرونا، مقاومت به واکسن و غیره اشباع شده اند.

هم اکنون نیز خبرهای جنگ روسیه و اوکراین باعث شده تا از اطلاعات تکان دهنده و ناراحت کننده که تلویزیون، رادیو، شبکه های اجتماعی پخش می کنند، اشباع شده اند. به گزارش سیناپرس، آنها حتی اگر بتوانند خود را از رسانه ها جدا کنند، این موضوع در گفتگو با همکاران، دوستان و تجار محلی مطرح می شود. مردم باید بدانند چگونه می توانند این جریان نگران کننده را نادیده گرفته یا شنیدن این اخبار را مدیریت کنند؟ و چگونه با اضطراب ناشی از این بهمن اخبار بد کنار آمده و چگونه سطوح استرس خود را در این زمینه کنترل کنند؟

علاوه بر این، وضعیت فعلی که جنگ را در کنار بحران کووید ۱۹ و تغییرات آب و هوایی قرار داده، بسیار نگران کننده شده است. این سه رویداد مهم در حال حاضر بر نیازهای اساسی ما از جمله سلامت، ایمنی و حتی بقای ما تأثیر می گذارد.

دو مورد از این رویدادها یعنی تغییرات آب و هوایی که اخیراً شتاب گرفته و همه‌گیری ویروس کرونا چندین سال پیش آغاز شده است. جنگ در اوکراین تازه شروع شده و به نظر می رسد برای مدتی با ما خواهد بود، همانطور که تغییرات آب و هوایی نیز وجود داشته و ادامه دارد. به گزارش سیناپرس، دومین چیزی که باید بدانیم صحبت در مورد استرس مزمن است. علاوه بر این استرس مزمن، ابهام نیز وجود دارد که جنگ در اوکراین چه زمانی پایان خواهد یافت؟به گزارش سیناپرس، چه زمانی راه حلی برای تغییر اقلیم خواهیم داشت؟ استرس مزمن و عدم اطمینان باعث ایجاد اضطراب می شود.
از نظر روان شناسی اولین چیزی که همه مردم باید بپذیرند این است که اضطراب ناشی از بحران جنگ طبیعی و موجه است و این کاملاً طبیعی است که بیش از حد معمول، نیاز به رسانه ها برای اطلاع از چگونگی پیشرفت وضعیت احساس شود. همچنین لازم است بدانیم که همه ما بسته به موقعیت زندگی، تجربه یا خلق و خوی خود نسبت به چنین موقعیت هایی به یک شکل واکنش نشان نمی دهیم.

به گزارش سیناپرس،  از سوی دیگر، برخی از واکنش ها بیش از حد است به عنوان مثال، عدم امکان خاموش کردن کانال های خبری ۲۴ ساعته و عدم تمرکز روی کار یا انجام کارهای عادی روزانه نشان دهنده واکنش بیش از حد است. بنابراین بهترین کار شناخت نوع واکنش خود و مدیریت آن است تا از این طریق بتوانیم بر اضطراب خود غلبه کرده یا آن را کنترل کنیم. 

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: gilmorehealth 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا