رشد قابل توجه خودروهای الکتریکی و باتری در سال گذشته

به گزارش سیناپرس، آخرین داده‌های مربوط به فروش خودرو که توسط تحلیلگر صنعتی جاتو دینامیک (Jato Dynamics)منتشر شده است، نشان می‌ دهد که محبوبیت خودروهای الکتریکی مبتنی بر باتری به طور عمده به دلیل افزایش تقاضا در چین افزایش یافته است. این کشور به تنهایی تقریباً نیمی از کل فروش این خودروها در سراسر جهان را طی سال گذشته به خود اختصاص داده است.

جاتو همچنین به افزایش فروش این گروه از خودروها در اروپا اشاره کرد و گفت که این محصولات در سال گذشته در آمریکای شمالی شروع به جذب  مشتری کردند، اما باید توجه داشت که بازارهای دیگر در جهان همچنان در این حوزه عقب هستند.
بر این اساس مشخص شد حدود 4.2 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی مبتنی بر باتری طی سال گذشته در سراسر جهان فروخته شد که این رقم از 2.01 میلیون در سال ۲۰۲۱ و 1.4 میلیون در سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.به گزارش سیناپرس، باید به این نکته نیز توجه داشت که افزایش فروش این خودروها در تضاد با رکود گسترده‌ تر صنعت خودرو ناشی از بحران نیمه هادی ها که تولید را برای اکثر سازندگان خودرو کاهش می‌دهد بوده و همچنین و کاهش تقاضا برای خودروهای سنتی بنزینی و دیزلی را باید در نظر گرفت.

مجموعه صنعتی جاتو قبلاً اعلام کرده بود که تسلا به تنهایی ۲۱ درصد از خودروهای برقی باتری ‌دار جهان را در سال گذشته فروخته است، اما سازندگان قدیمی شامل گروه فولکس واگن و استلانتس رشد قوی ‌تری را  در این بخش به ثبت رسانده ‌اند.
به گزارش سیناپرس، به لطف ورود مدل تسلا 3 به آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸ و چین و اروپا در سال ۲۰۱۹،  این شرکت توانسته جایگاه خود را به عنوان تولید کننده پیشرو این خودروها در جهان حفظ کند. در حالی که آمار فروش مدل Y نیز موفقیت آمیز بوده است و تسلا توانسته است رضایت خاطر مصرف کنندگان را حفظ و به گسترش تدریجی خود با عرضه نسبتا محدود محصولاتش به مصرف کنندگان ادامه دهد.

این سازمان معتقد است که رشد چشمگیر تسلا راه را برای تولید کنندگان اروپایی و آمریکایی موجود برای ایجاد جای پایی در بازار خودروهای الکتریکی هموار و آگاهی رو به رشدی از خودروهای الکتریکی در چین ایجاد کرده است، جایی که سازندگان داخلی تقاضای محلی برای این گروه از خودروها را برآورده می‌ کنند.

به گزارش سیناپرس، در مقابل، عوامل مختلف بازار از جمله تقاضای پایدار برای خودروهای شاسی ‌بلند و پیک ‌آپ بزرگ با موتور احتراقی ، پذیرش قابل توجه خودروهای برقی در ایالات متحده را کاهش داده است. به گزارش سیناپرس، گزارش جاتو در این رابطه اشاره می کند که  افزایش هزینه‌ های انرژی و ظهور برند های محبوب خودروهای برقی جدید مانند تسلا،  تغییر در بازار را تقویت می‌کند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده 
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا