آرایش تا چه حد در اعتماد به نفس زنان تاثیر دارد ؟

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در یک مطالعه جدید در ایالات متحده و طی اساس نظرسنجی از  ۲ هزار زن رابطه آنها با زیبایی را بررسی کرده و دریافتند که ۸۲ درصد از این زنان، خود را فردی با اعتماد به نفس توصیف می کنند. از هر چهار پاسخ دهنده سه نفر احساس می کنند که وقتی خوب به نظر می رسند، نگرش اعتماد به نفس آنها به تعاملات مثبت با دیگران تبدیل می شود. همین درصد از شرکت کنندگان نیز موافق هستند که می توانند هر کاری را زمانی که احساس اعتماد به نفس داشته باشند انجام دهند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از زنان، زمانی که از ظاهر فیزیکی خود مطمئن هستند احساس قدرت بیشتری کرده و آماده هستند کارها و وظایف جدیدی انجام دهند. به گزارش سیناپرس،با این حال، تقریباً دو نفر از هر پنج نفر (38٪) می گویند که آرایش کردن، اعتماد به نفس مورد نظرشان را تقویت می کند. 

بر اساس این نظرسنجی، چشم ها بخش مهمی از تاثیرگذاری چهره هستند. یک سوم از زنان می گویند که هنگام آرایش کردن به احتمال زیاد به چشم های خود (33%)، مژه ها (28%) یا ابروها (27%) توجه بیشتری می کنند. از هر ۱۰ نفر، هفت نفر فکر می کنند که مژه هایشان برای ظاهر کلی آنها مهم است (71%).

در این میان مطالعات فوق نشان داد از هر سه نفر، دو نفر اذعان دارند که داشتن مژه ‌هایی که به‌ طور طبیعی به نظر می ‌رسند باعث می ‌شود هر روز آرایش نکرده و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. به گزارش سیناپرس، علیرغم سطح اعتماد به نفس، سه چهارم پاسخ دهندگان مشتاق موارد بیشتری بوده و  قبول دارند که می خواهند احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته  بیشتری داشته باشند اما نمی دانند از کجا شروع کنند.

آلیسیا گراند، مدیرعامل و موسس شرکت بک آرایشی و بهداشتی در این رابطه می‌ گوید: چشم‌های شما نقطه کانونی صورت شما هستند و مژه‌ های شما به تقویت زیبایی چشم ‌هایتان کمک می ‌کنند. همانطور که نتایج این نظرسنجی نشان داده ، مردم احساس می کنند چشمانشان یک ویژگی کلیدی است که تمایل دارند آن را با آرایش برجسته کنند.

به گزارش سیناپرس، ریمل با ۳۰  درصد محبوبیت، برترین لوازم آرایشی است که خانم‌ ها می‌ گویند بدون استفاده از آن خانه را ترک نمی‌ کنند. پس از آن کرم پودر و رژ لب  با ۲۷درصد محبوبیت قرار دارند. اگرچه ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان ادعا می کنند که وقتی آرایش خود را پاک می کنند، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند، اما از هر پنج نفر، چهار نفر بیشتر به افزایش زیبایی طبیعی خود نسبت به اصلاحات موقت علاقه دارند.

با این حال، بیش از نیمی از زنان احساس می کنند تحت فشار تأثیرات بیرونی هستند تا به گونه‌ ای خاص به نظر برسند (۵۷ درصد). به گزارش سیناپرس، چنین تأثیراتی شامل رسانه های اجتماعی (56٪)، فیلم ها یا برنامه های تلویزیونی (55٪) و افراد مشهور یا مدل ها (51٪) هستند. مهمتر از همه، دو سوم از زنان می گویند که آنها ظاهر خود را دوست دارند، صرف نظر از اینکه دیگران درباره شان چه فکری می کنند، دارای اعتماد به نفس هستند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا