شانس مردن خود را کم کنید!

به گزارش سیناپرس،تجزیه و تحلیل داده های تلفیقی از شواهد موجود انسانی نشان می دهد که انجام 30 تا 60 دقیقه فعالیت تقویت عضلانی در هر هفته با کاهش 10 تا 20 درصدی خطر مرگ به هر دلیلی به ویژه در اثر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان مرتبط است.

دستورالعمل‌های مربوط به فعالیت بدنی، معمولا فعالیت‌های منظم تقویت عضلات را برای بزرگسالان توصیه می‌کنند. این توصیه در درجه اول به دلیل فواید شناخته شده برای سلامت عضلات اسکلتی از طریق ورزش هایی نظیر بلند کردن وزنه، کار با نوارهای مقاومت و فشاری، دراز و نشست و اسکات و کارهایی نظیر باغبانی و بیل زدن های مربوط به آن است.

در این باره، تحقیقات قبلی نشان داده بودند که فعالیت تقویت عضلات با خطر کمتر مرگ اشخاص مرتبط است، اما مشخص نبوده که میزان و دوز بهینه چنین فعالیت هایی چه مقدار باید باشد.به گزارش سیناپرس، در تلاش برای یافتن این موضوع، محققان ژاپنی از دانشگاه توهوکو، دانشگاه واسدا و دانشگاه کیوشو پایگاه‌های اطلاعاتی تحقیقاتی را برای مطالعات مشاهده‌ای آینده‌نگر مرتبط از سرتاسر جهان بررسی کردند که شامل بزرگسالانی  بدون مشکلات عمده سلامتی می‌شد که حداقل به مدت 2 سال تحت نظارت قرار گرفته بودند.

به گزارش سیناپرس،در این مطالعات که تعداد شرکت کنندگان آن ها از 4 هزار تا 480 هزار نفر و سن شان نیز از 18 تا 97 متغیر بوده، انواع فعالیت های بدنی، ایروبیک و همچنین فعالیت‌های تقویت عضلات مورد بررسی شده بودند.

تجزیه و تحلیل داده‌های تلفیقی حاصل از این پژوهش ها نشان داد که فعالیت‌های تقویت عضله به مدت حدود 30 تا 60 دقیقه در هفته می توانند با 10 تا 17 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی و همچنین مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی، سرطان، دیابت و سرطان ریه مرتبط باشند.

به گفته این محققان، ترکیبی از برنامه تقویت عضلات و فعالیت‌های هوازی ممکن است مزایای بیشتری برای کاهش همه علل مرگ و میر و به طور خاص بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان داشته باشد. به گزارش سیناپرس، این یافته های جالب توجه در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده اند.

نویسنده: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا