پایان بزرگترین جشنواره معماری با یخ در جهان

به گزارش سیناپرس، مجموعه دنیای برفی هاربین طی سال جاری علی رغم همه گیری کرونا به کار خود ادامه داده و طی ماه های گذشته تیم های مختلف هنرمند و معمار از سراسر جهان اقدام به ساخت آثاری زیبا کردند. این آثار در قالب شهری یخی به نمایش گذاشته شده و تصاویری خارق العاده از این نمایشگاه طی روزهای گذشته منتشر شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، بیست و سومین نمایشگاه شهر یخی در هاربین، استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین، روز یکشنبه رسما به کار خود خاتمه داد.

این فستیوال  بین المللی ساخت مجسمه و سازه های یخی با عنوان Iceand Snow World of Harbin همه ساله در فصل زمستان در کشور چین برگزار شده و این رویداد ، بزرگترین فستیوال سازه ها و مجسمه های یخی و برفی در سراسر دنیا محسوب می شود . به گزارش سیناپرس، گفتنی است این جشنواره در ابتدا تنها در سطح مردم شهر هاربین Harbin برگزار می شد و رفته رفته در سطح کشور چین مطرح شده و امروزه به صورت یک رقابت بین المللی با مشارکت بسیاری از کشورها برپا می شود.

جشنواره سالانه معماری با یخ و برف همچنین مجالی برای رقابت هنرمندان بین المللی برای ساخت بزرگترین مجسمه ها و سازه های یخی دنیا محسوب می شود. 

گفتنی است این فستیوال به صورت رسمی در روز پنجم ژانویه هر سال ( برابر با پانزدهم دی ماه ) آغاز به کار کرده و معمولا برای یک تا دو ماه برپا است . به گزارش سیناپرس، معمولا این نمایشگاه تا زمانی که شرایط  آب وهوائی اجازه دهد ، مورد توجه و استقبال هواداران و مردم قرار می گیرد و ادامه دارد. در نهایت با گرم شدن هوا کلیه این سازه ها ذوب شده و از بین می روند.
در خاتمه گفتنی است کلیه تصاویر ارائه شده در این گزارش متعلق به روز گذشته، یکشنبه ۲۷ فوریه برابر با هشتم اسفند ماه هستند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: english.news

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا