کاهش ۲۰ درصدی تولید خودرو نسبت به سال گذشته

به گزارش سیناپرس، بر اساس آمار منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور، تولید خودرو طی ماه ژانویه با رکودی بی سابقه مواجه شده و برای مثال در بریتانیا  20.1  درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که بدترین شروع  برای یک سال از سال ۲۰۰۹ محسوب می شود.

بر اساس آمارهای موجود، بریتانیا در ژانویه ۶۸ هزار و ۷۹۰ خودرو تولید کرد که ۱۷ هزار و ۲۶۲ خودرو کمتر از ماه مشابه در سال 2021 بود. این رقم در سال گذشته نیز یکی از بدترین ژانویه های ثبت شده به دلیل مقررات تجاری پس از برگزیت، همه گیری کووید-۱۹ و تعطیلی های طولانی بود.

انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور پیشنهاد کرده است که عوامل اصلی کاهش حجم شامل کمبود مداوم نیمه هادی ها در سراسر جهان، تعطیلی بزرگ کارخانه ها در جولای سال گذشته و تغییرات در تولید ناشی از تغییر مدل های محبوب است.
با این حال، تولید خودروهای برقی یک بار دیگر با روندی افزایشی مواجه شده و بازار این خودروها دلگرم کننده به نظر می رسد. در گزارش منتشر شده در این رابطه اعلام شد که بریتانیا در ماه ژانویه ۶۳۲۶ مدل خودروی الکتریکی تولید کرد که 37.6 درصد افزایش داشته و از هر ۱۱ خودروی ساخته شده یک دستگاه به این گروه از خودروها اختصاص دارد. با گنجاندن مدل های هیبریدی ملایم و پلاگین، خودروهای برقی یک چهارم کل تولید خودروها  را تشکیل می دادند.

به گزارش سیناپرس، مایک هاوز، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور در این رابطه گفت: این یک شروع سخت دیگر برای سال جدید است زیرا مشکلات عرضه جهانی و تغییرات ساختاری باعث کاهش تولید می شود در حالی که تغییرات مدل نیز بر برنامه ریزی تولید تأثیر می گذارد.

به باور کارشناسان، بازیابی بلند مدت تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که رقابت‌ پذیری جهانی تضمین شود و برای آن باید هم هزینه‌های تورمی و هم هزینه‌های ثابت را که آشکارا  شامل افزایش قیمت‌های انرژی است، بررسی شده و  همچنین هزینه ‌های مالی و تجاری نیز مد نظر قرار گیرد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا