دوربین های فوق سریع وارد بازار می شوند

به گزارش سیناپرس، فناوری دوربین پیشرفته توسعه یافته در ادینبورگ در آستانه ایجاد یک پیشرفت تجاری است که می تواند علوم زیست پزشکی و تحقیقات مهندسی را متحول کند. این پروژه تحقیقاتی در دانشگاه هریوت وات اسکاتلند بودجه ای را از برنامه Spinout از طریق شرکت اسکاتلندی اینترپرایز دریافت کرده است که مسیر آن را به بازار تسریع می کند.

دکتر زو وانگ (Xu Wang)، مخترع این فناوری و دانشیار موسسه فوتونیک و علوم کوانتومی دانشگاه هریوت وات در این رابطه گفت: بودجه تجاری سازی، تحقیقات ما را برای ساخت محصولی که قادر به ایجاد تحول در بازارهای موجود و جدید باشد، سرعت می بخشد. به گزارش سیناپرس،حمایت تیم سازمانی دانشگاه هریوت وات و شرکت اسکاتلندی اینترپرایز فرصتی باورنکردنی برای ایجاد یک تجارت سودآور و پیشرو در صنعت با سرعتی که بر ایجاد نوآوری بیشتر در زمینه فناوری دوربین متمرکز است، فراهم می کند.

جانت میلن (Janet Milne) مدیر عامل شرکت جنمور (Genmhor) در این رابطه اظهار داشت: این دوربین نوآورانه با سرعت فوق‌العاده پتانسیل تغییر بازی در بازار را دارد و تصاویر تمام رنگی، وضوح کامل و مگاپیکسل را با میلیون‌ ها فریم در ثانیه ارائه می ‌دهد. به گزارش سیناپرس، کاربردهای صنعتی و آکادمیک بالقوه برای این راه حل جدید تصویربرداری بسیار زیاد است.

وی تاکید کرد: جنمور تجربه گسترده ای در ارائه پیشنهادات قابل سرمایه گذاری برای فناوری های اولیه و تبدیل محصولات به واقعیت دارد.
دیوید ریچاردسون (David Richardson)، مدیر اجرایی کارآفرینی دانشگاه هریوت وات، درباره این فناوری گفت: دانشگاه هریوت وات سابقه گسترده ای در ارائه پشتیبانی تجاری، استراتژیک و نوآوری دارد که تأثیر واقعی اکتشافات آکادمیک را در بازارهای صنعتی موجود و جدید هدایت می کند.

به گزارش سیناپرس، با حمایت مالی اسکاتلندی اینترپرایز، ما مشتاقانه منتظر توسعه تحقیقات دکتر وانگ در این شرکت در سطح جهانی هستیم که قادر به برهم زدن وضعیت موجود در تصویربرداری با سرعت بالا باشد.

مترجم:  حمید تعالی