افزایش مرگ و میر تازه مادران در دوره کرونا

به گزارش سیناپرس، طی بیش از دو سال همه گیری کووید ۱۹ مطالعات بسیاری در مورد این بیماری و عوارض ناشی از آن انجام شده است. برخی از پژوهش ها روی تهدید این بیماری و افزایش خطر مرگ برای گروه های خاص انجام شده تا بتوان راهکاری برای جلوگیری از آن به دست آورد.

نتایج یک مطالعه جدید گزارش می دهد که تعداد زیادی از زنان باردار آمریکایی در سال اول همه گیری کووید ۱۹، چه در دوران بارداری یا اندکی پس از زایمان، جان خود را از دست دادند. به گزارش سیناپرس،این افزایش مرگ و میر به ویژه در زنان سیاه پوست بیشتر بوده است. بر اساس مطالعه مرکز ملی آمار بهداشت ایالات متحده، میزان مرگ و میر مادران سیاه پوست سه برابر بیشتر از زنان سفیدپوست بود.
یک سوم از زنان آمریکایی که در طول بارداری یا در شش هفته اول پس از زایمان در سال ۲۰۲۰ جان خود را از دست دادند سیاه پوست بودند.

در این گزارش آمده است که تعداد کلی مرگ و میر مادران باردار یا تازه زایمان کرده در سال اول همه‌گیری ۱۴ درصد افزایش یافت، از ۷۵۴ مورد در سال ۲۰۱۹ به ۸۶۱ مورد در سال ۲۰۲۰ رسید. محققان معتقدند این امر عمدتاً به دلیل افزایش نرخ مرگ و میر مادران سیاه‌پوست و اسپانیایی تبار بوده است.

دکتر دنیس جیمیسون (Denise Jamieson)، متخصص زنان و زایمان دانشگاه اموری در آتلانتا و یکی از اعضای گروه متخصص بیماری کووید کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان در این مورد گفت: ما در واقع زمانی که قرنطینه شروع شد پیش‌بینی کردیم مرگ و میر مادران هم به دلیل کووید و هم به دلیل واکنش به کووید افزایش یابد. 
این مسئله در سراسر جهان نیز قابل بررسی است و می توان چنین افزایشی را در دیگر نقاط جهان مشاهده کرد. به گزارش سیناپرس، به اعتقاد جیمیسون، در دوران اوج کرونا بسیاری از پزشکان از ملاقات حضوری با بیماران خودداری کردند و بیمارستان‌ ها اغلب مملو از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده که یافتن تخت رابرای آنها دشوار می کرد.

به گزارش سیناپرس، زنان باردار که در خانه از بچه ها مراقبت می کردند نمی توانستند برای معاینه به پزشک مراجعه کنند. نبود واکسن و روش درمانی موثر نیز کار را سخت تر کرد. 

مترجم: رضوان خندان
منبع: consumer.healthday 
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا