استفاده بی دلیل از کرم های آنتی بیوتیک ممنوع

به گزارش سیناپرس، از آنجایی که بادهای زمستانی پوست را خشک، ترک خورده و مستعد بریدگی و خونریزی می کند، مصرف کرم های آنتی بیوتیکی افزایش پیدا می کند. متخصصان نسبت به استفاده از کرم های آنتی بیوتیکی هشدار می دهند.
دکتر مارسلین کولی، متخصص پوست هشدار داد، اگرچه ممکن است استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی برای مبارزه با میکروب ها و جلوگیری از عفونت ناشی از بریدگی معقول به نظر برسد، اما آنها می توانند پوست شما را حتی بیشتر تحریک کرده و باعث ایجاد بثورات دردناک یا خارش دار به نام درماتیت تماسی شوند.

کولی از آکادمی پوست آمریکا در توضیحات گفت: علاوه بر ایجاد تحریک و بثورات پوستی، استفاده گسترده از آنتی ‌بیوتیک ‌ها از جمله در مواردی که نیازی به آن‌ ها نیست، به یک چالش سلامت عمومی معروف به مقاومت آنتی ‌بیوتیکی تبدیل شده است.

به گزارش سیناپرس، مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی اتفاق می ‌افتد که میکروب‌ ها، مانند باکتری ‌ها، توانایی زنده ماندن از داروهایی را که برای از بین بردن آنها طراحی شده ‌اند، ایجاد می کند. این بدان معناست که میکروب ها به رشد خود ادامه می دهند و درمان عفونت های ناشی از میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک را دشوار و گاهی غیرممکن می کند.

به اعتقاد کولی بیشتر بریدگی ها و زخم های جزیی و حتی زخم های جراحی نیازی به آنتی بیوتیک ندارند.
تنها زمانی که باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد زمانی است که عفونت وجود دارد. یک عفونت می تواند دارای علائمی از قبیل چرک، درد، پوسته های زرد، پوست قرمز یا بنفش، رگه های قرمز، تورم یا حس گرما، احساس گرمی یا سردی بسیار یا تب باشد.
به گزارش سیناپرس، دکتر کولی می گوید اگر زخم شما هیچ نشانه ای از عفونت ندارد، آنتی بیوتیک ها را نادیده گرفته و به جای آن توصیه می شود تا اقدامات زیر را انجام دهید:

• آسیب یا زخم پوست خود را تمیز نگه دارید. پیش از دست زدن به زخم، دست های خود را خوب بشویید و هر روز زخم را به آرامی با آب ولرم و صابون به طور ملایم بشویید تا از میکروب ها پاک شود. تا زمانی که زخم روزانه تمیز شود، نیازی به پمادهای آنتی بیوتیکی نیست.

• برای مرطوب نگه داشتن زخم از ژل پترولیوم ساده یا همان وازلین استفاده کنید. برای جلوگیری از پخش شدن آلودگی و باکتری ها، به جای قوطی های والزلین از نوع تیوپی آن استفاده کنید.

• زخم خود را با یک باند استریل بپوشانید. برای خراش های بزرگ، زخم ها یا سوختگی ها، استفاده از ورقه های هیدروژل یا ژل سیلیکون بهتر است.

طبق داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، بیش از نیمی از آنتی بیوتیک های مورد استفاده در این کشور مورد نیاز نیستند. توصیه می شود اگر پوست شما آسیب دیده و در مورد نحوه درمان آن سوالی دارید، با یک متخصص پوست دارای مجوز پزشکی معتبر مشورت کنید.

مترجم:نیروانا محمدحسینی
منبع: upi
 

 

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا