این سلول های پوست می توانند آکنه را ایجاد کنند

به گزارش سیناپرس، به طور کلی تاکنون تصور می شد فولیکول های مو عامل اصلی در ایجاد آکنه هستند اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که سلول های دیگر پوست ممکن است تاثیر بیشتری روی این مسئله داشته باشند.
دکتر ریچارد گالو (Richard Gallo)، استاد و رئیس بخش پوست دانشکده پزشکی سن دیگوی دانشگاه کالیفرنیا و از محققان این پروژه پژوهشی در این رابطه گفت: یافته های جدید ما ممکن است روش درمان آکنه را تغییر دهد. پیش از این تصور می ‌شد که فولیکول‌ های مو برای ایجاد آکنه مهم ‌ترین نقش را دارند اما در مطالعه مذکور، ما سلول‌ های خارج از فولیکول مو را بررسی کرده و دریافتیم که آنها تأثیر عمده ‌ای بر کنترل باکتری ‌ها و ایجاد آکنه دارند. این سلول ‌ها که فیبروبلاست نامیده می ‌شوند، در بافت‌ های همبند در سراسر بدن رایج هستند.
آلن اونیل (Alan O'Neill)، از پژوهشگران این پروژه تحقیقاتی و از دانشمندان دانشکده پزشکی سن دیگوی توضیح می دهد محققان به طور خاص نقش این سلول ها را بررسی کرده که معمولاً پشتیبانی ساختاری در لایه های عمیق تر پوست ایجاد می کنند. ما کشف کردیم که این سلول ‌ها برای تولید مقادیر زیادی از یک ماده ضد میکروبی مهم، کاتلسیدین، در پاسخ به باکتری‌ های عامل آکنه به نام Cutibacterium acnes فعال شدند.
به گزارش سیناپرس، این پروژه تحقیقاتی شامل بررسی بیوپسی های پوستی از بیماران آکنه و تحقیق در موش های آزمایشگاهی بود. بیان زیاد کاتلیسیدین در بافت بیوپسی آکنه، یافته بسیار جالبی برای محققان بود و دانستن این موضوع در ایجاد یک درمان هدفمندتر برای درمان آکنه مفید خواهد بود.
به گفته اونیل، این یافته‌ ها می‌ تواند به دانشمندان کمک کند تا درمان‌ هایی را شناسایی کنند که توانایی فیبروبلاست برای تولید کاتلسیدین را هدف قرار داده تا در نتیجه درمانی برای آکنه ایجاد کند که انتخابی‌ تر با عوارض جانبی بالقوه کمتر مضر است.
اگرچه آکنه سالانه میلیون ها انسان را در سطح جهانی مبتلا می کند، اما یکی از بیماری های پوستی است که کمترین مطالعه در مورد آن انجام شده است.
شرح کامل این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله تفسیر پزشکی علوم (Science Translational Medicine) منتشر شده و قابل دسترس است.