۱۸ تصویر جداگانه از یک ستاره از سوی جیمز وب ارسال شد

به گزارش سیناپرس، تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب که توسط ۱۸ بخش آینه ‌ای این تلسکوپ  گرفته شده است در صفحات اجتماعی ناسا منتشر شد. لازم به توضیح است که این عکس‌ها بدون فوکوس هستند، اما کپی ‌ها را به شکل شش ضلعی برنامه‌ ریزی ‌شده در آورده ‌اند که به تمرکز بیشتر تصاویر کمک می‌ کند.

توییتی از حساب کاربری رسمی  تلسکوپ جیمز وب ناسا در توییتر، موفقیت آمیز بودن ماموریت را تایید کرد. در این توییت آمده است: هفته گذشته، ۱۸ نقطه به تأیید این موضوع کمک کرد که هر یک از بخش‌های آینه وب می ‌توانند نور ستاره‌ ها را ببینند.

طبق پست ناسا در مورد تلسکوپ، با تکمیل آرایه تصویر، تیم فنی پشتیبان وب اکنون با کمک این تصاویر،  فاز دوم ماموریت جیمز وب به نام تراز قطعه را آغاز کرده است.

متیو لالو، دانشمند سیستم و مدیر شعبه تلسکوپ ‌ها در مؤسسه علمی تلسکوپ فضایی در این رابطه گفت: ما نقاط مختلف قطعات تلسکوپ را به این آرایه هدایت می ‌کنیم تا مکان‌های نسبی مشابهی با آینه‌ های فیزیکی داشته باشند. این ترتیب اکنون می ‌توانیم مشاهده کنیم که آینه اولیه به آرامی به شکل دقیق و مورد نظر خود شکل می ‌گیرد.

تنها یک روز قبل از انتشار این تصاویر، در پی به روز رسانی تیم ناسا با توجه به اطلاعات قبلی منتشر شده در وب ‌سایت این سازمان، اعلام شد یک حسگر به سمت ستاره مورد بحث، نشانه رفته و آن را برای عکاسی آماده کرد. به گزارش سیناپرس، همچنین درست در اوایل فوریه اولین فوتون ها توسط آینه های تلسکوپ گرفته شدند.

دیدن اینکه وب چقدر سریع اطلاعات را از اعماق فضا به زمین می فرستد بسیار جذاب است. تصاویر در حال حاضر فوق العاده چشمگیر نیستند، اما تلسکوپ قرار است تا تابستان امسال برای رصد علمی عملیاتی شود.به گزارش سیناپرس، آخرین نشان می دهد  که با کمک تلسکوپ وب، دانشمندان از روی زمین شاهد اکتشافات و تاریخچه فضا در زمان واقعی خواهند بود.

مترجم: ناصر پورقدیمی