رونمایی از نسخه مفهومی رنو با سوخت هیدروژنی

به گزارش سیناپرس، خودروی جدید مفهومی رنو در مراسم ارائه نتایج سالانه این شرکت پیش ‌نمایش شد ولی جزئیات کمی از این خودرو در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

محصول جدید رنو یا همان مدل جدید رنو 5 سوپرمینی به وضوح دارای مجموعه ‌ای از نشانه‌ های طراحی جدید از جمله چراغ ‌های روزانه زاویه ‌دار ، کاپوت بسیار خاص و قسمت جلویی صاف است.

گفتنی است که این کانسپت هنوز نامگذاری نشده ، اما شباهت‌ های بصری آن با رنو ۵ نشان می ‌دهد که این محصول می ‌تواند پیش‌نمایش کراس اوور Renault 4ever با سبک قدیمی مشابه که در سال ۲۰۲۵ معرفی شد، باشد. این خودروی جدید همچنین جاه‌ طلبی ‌های اقتصاد رنو را با استفاده از مواد قابل بازیافت در ساخت خود به نمایش می‌گذارد. 

لوکا دی میو مدیر عامل شرکت رنو  بر این نکته تاکید کرد که این چیزی بیش از یک مطالعه طراحی ساده است. وی در این رابطه گفت: وقتی یک کار مفهومی را انجام می‌دهیم، می‌خواهیم آن را به خودروهای واقعی تبدیل کنیم. به گزارش سیناپرس، جزئیات پیشرانه در زمان رونمایی ارائه خواهد شد، اما استفاده رنو از عبارت موتور هیدروژنی به شدت دلالت بر استقرار یک موتور بنزینی اصلاح شده در این محصول دارد که با هیدروژن کار می کند.

به گزارش سیناپرس، این شرکت در حال حاضر از هیدروژن در وسایل نقلیه تجاری استفاده می کند اما در خودروهای سواری عادی خود تاکنون تنها از پیشرانه های پیل سوختی معمولی استفاده کرده است.

این فناوری به عنوان وسیله نقلیه بالقوه برای کاهش آلایندگی ناوگان بدون ادغام پیشرانه ‌های پرهزینه و سنگین الکتریکی در حال ظهور است و تویوتا و یاماها از مطرح ‌ترین طرفداران این مدل از موتورهای پیشرانه هستند. 
روز گذشته دو شرکت ژاپنی فوق یک موتور 5.0 لیتری V8 را معرفی کردند که با سوخت هیدروژنی کار می کند.

به گزارش سیناپرس، اگرچه خودروی تولیدی نهایی می ‌تواند با یک پیشرانه کاملاً الکتریکی نیز در دسترس باشد،اما دی میو گفت که این خودروی مفهومیمی تواند پیشرانه الکتریکی، هیدروژنی و شاید چیزهای دیگری را به نمایش بگذارد.

نکته قابل توجه این که شرکت رنو تائید کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تمام الکتریکی شود، که این موضوع نشان می دهد اگر یک موتور احتراق هیدروژنی را در یک خودروی تولیدی راه اندازی کند، به عنوان یک پل برای یک خودروی تمام برقی الکتریکی عمل خواهد کرد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا